اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در خوزستان
کد خبر: 4181285
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در خوزستان اجرا می‌شود، گفت: بخش عمده برنامه‌های هفته، کتاب، کودک محور و با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود.

رونمایی از پوستر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب
به گزارش ایکنا از خوزستان، پوستر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» روز گذشته، 20 آبان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.
 
مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ برنامه در استان خوزستان در راستای هفته کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم هفته کتاب را با برگزاری برنامه‌های جشن محور به حرکتی عمومی تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهادها در برگزاری هر چه بهتر هفته کتاب در استان گفت: بخش عمده برنامه‌های هفته، کتاب، کودک محور و با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین با اشاره به روستای ساریه به عنوان روستای برگزیده در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور گفت: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برای روستای برگزیده در بلند مدت، هویت فرهنگی شاخصی برای روستا تعیین می‌کند.

منادی با توضیح اینکه جشنواره‌های کتابخوانی و فرهنگی در روستاها و عشایر می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی در روستاها بکاهد، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه ترویج، می‌تواند مؤلفه‌های بومی و فرهنگی اصالت داری را برای روستا ایجاد کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه روستاهای استان خوزستان در چند دوره گذشته جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» توانستند در ردیف روستاهای برگزیده کشوری قرار گیرند، تصریح کرد: ظرفیت مطلوبی در زمینه ترویج کتابخوانی در روستاهای استان وجود دارد و همچنین طرح‌های خلاقانه‌ای در حوزه کتاب پدیدار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره برنامه‌های هفته کتاب خوزستان اظهار کرد: «کوچه به کوچه با کتاب»، «یک نهال، یک کتاب»، «من هم کتاب خریدم»، «یک زنگ با نویسنده»، «نشست کتابخوانی»، «جشنواره شعر اقوام»، اختتامیه «جایزه سال کتاب»، «جشنواره کتاب مدرسه ما»، «تجلیل از خادمان نشر، چاپ، نویسندگان، مروجان»، «برگزاری نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتاب» در سراسر استان، اختتامیه «نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر» در روستای ساریه دشت آزادگان از جمله برنامه‌های هفته کتاب در خوزستان است.

گفتنی است، سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha