راه‌یابی ۳۰ اثر برگزیده به مرحله دوم جشنواره «گوهر فاطمی»
کد خبر: 4181371
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

راه‌یابی ۳۰ اثر برگزیده به مرحله دوم جشنواره «گوهر فاطمی»

رئیس عقیدتی-سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: از مجموع ۱۳۲ اثر رسیده با بررسی و داوری انجام شده ۳۰ اثر برگزیده به مرحله دوم جشنواره «گوهر فاطمی» راه پیدا کرد.

جشنواره گوهر فاطمیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌الله دستجردی، رئیس عقیدتی-سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، در آیین اختتامیه جشنواره «گوهر فاطمی» که در مهمانسرای ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خدا را سپاسگزار هستیم که به خاطر احکام توحیدی اسلام که پوشش را برای زنان فرض کرد و به فرمایش مقام معظم رهبری باید از اسلام تشکر کرد.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که علما، شعرا، دانشمندان و اندیشمندان آن برای عفاف و حجاب و پوشش زن اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و در اندیشه شعرای چون عطار، مولوی و فردوسی این مقوله یعنی عفاف و حجاب جایگاه ویژه دارد و همه آن‌ها زنان را مایه آرامش، پارسایی و عفاف می‌دانند.

دستجردی بیان کرد: مولوی می‌فرماید: «مصطفی آمد که سازد همدمی کلمینی یا حمیرا کلمی، یعنی پیامبر اسلام(ص) با آن عظمت برای آرامش خود نیز نیاز به همدم و همسر دارد.»

رئیس عقیدتی-سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: دانشگاه فردوسی، دانشگاه بزرگی در مشهد است و چه خوب است که اندیشه‌های بلند فردوسی درباره عفاف و حجاب هم در این دانشگاه رواج پیدا کند.

وی افزود: خدا را شاکریم که در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنیم که خط قرمز تمام فرماندهان آن عفاف و حجاب است.

دستجردی با اشاره به جزئیات برگزاری جشنواره «گوهر فاطمی» تصریح کرد: این مسابقات در 22 یگان زیر مجموعه قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق برگزار و 132 اثر با محور حجاب و عفاف و در 13 حوزه از جمله فیلم کوتاه، پژوهش، آموزش، سرود، پویانمایی، شعر، دلنوشته، مقاله، محصولات فرهنگی، نقاشی و... برگزار و مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

رئیس عقیدتی-سیاسی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش افزود: در نهایت از مجموع 132 اثر رسیده با بررسی و داوری انجام شده 30 اثر برگزیده به مرحله دوم راه پیدا کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با نهادهای فعال حوزه عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در حوزه نمایشگاه 10 غرفه به همت و همراهی شهرداری مشهد برپا شد و یگان‌های زیر مجموعه آن را تجهیز و آثار خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha