نگارش قرآن کریم در کتابخانه‌های مازندران
کد خبر: 4181452
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
در هفته کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود

نگارش قرآن کریم در کتابخانه‌های مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از نگارش قرآن در کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: مجموع این نگارش‌ها در پایان این هفته به صورت مصحف رونمایی می‌شود.

 سکینه خاتون مهدیان پور،  مدیر کل کتابخانه های مازندران،به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی مازندران، سکینه خاتون مهدیان‌پور، مدیر کل کتابخانه‌های مازندران، 21 آبان ماه در نشست خبری  به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، با اشاره به اینکه برنامه‌های این هفته با شعار «آینده خواندنی است» برگزار می‌شود، گفت: در هفته کتاب بنا داریم با محوریت کودکان و نوجوانان و با مشارکت این قشر اثرگذار برنامه‌هایی با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه برگزار شود.

وی افزود: همزمان با هفته کتاب ۵۴۵ برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد، اجرای طرح ملی «همکلاسی کتابخوان» با محوریت کتابخوان شدن دانش‌آموزان در مدارس استان یکی از برنامه‌های این هفته است.

مهدیان‌پور با تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید کتابخانه‌ها احداث و بهسازی شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین زندانیان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کتابخانه هچیرود و دو کتابخانه مشارکتی برای زندان آمل در دو بخش آقایان و بانوان در این هفته افتتاح خواهد شد.

قصه‌گویی با محوریت کودکان غزه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه برگزاری مسابقات کتابخوانی بین زنان و کودکان مناطق آسیب و کم‌برخوردار از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: قصه‌گویی با محوریت کودکان غزه نیز در هفته کتاب و کتابخوانی انجام می‌پذیرد.

وی در ادامه گفت: در طول این هفته نگارش قرآن در کتابخانه‌های استان به اجرا در می‌آید و پس از برگزاری این برنامه مجموع این نگارش‌ها در پایان هفته کتاب و کتابخوانی به صورت یک مصحف رونمایی خواهد شد.

مهدیان‌پور بیان کرد: خادمان کتاب و کتابخوانی و هنر و رسانه در هفته کتاب و کتاب‌خوانی معرفی و تجلیل می‌شوند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از رونمایی ۱۳ عنوان کتاب از جمله کتاب «نامه نخوان» در قائم شهر خبر داد و یادآور شد: ۲۸۰ برنامه ویژه هفته مازندران در سطح کتابخانه‌های استان برگزار شده است و گارگاه آموزش نویسندگی خلاق با محوریت شهرستان چالوس در این هفته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نشان ادبی «سرو سرخ» از جمله برنامه‌های هفته مازندران بود، تصریح کرد: کتاب‌های دفاع مقدس که این نشان ادبی را دریافت کردند به دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دوران دفاع مقدس مازندران معرفی می‌شوند.

مهدیان‌ر از برگزاری آیین تجلیل از نویسندگان و پژوهش‌گران بومی در هفته مازندان خبر داد و گفت: ۱۷ نویسنده بومی در برنامه مازندران نگاران تجلیل شدند.

افزایش چشمگیر مراجعه به کتابخانه‌های عمومی مازندران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به طرح کتابخانه مرکزی ساری اشاره کرد و افزود: این طرح از سال ۷۶ آغاز شد و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت سخت‌افزاری داشته است که امید داریم در سال ۱۴۰۳ این برنامه به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه شاعر، نویسنده و ناشری که کتاب بومی داشته باشد آمادگی خرید از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران وجود دارد، گفت: بیش از ۴۰ نوع خدمت در کتابخانه مرکزی ساری ارائه خواهد شد.

مهدیان‌پور با بیان اینکه مراجعین به کتابخانه‌های عمومی استان میلیونی شده است، افزود: تعداد مراجعین از آبان ماه سال گذشته تا امروز ۳۰ درصد افزایش داشته است و ۳۰ هزار کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه ۱۷ درصد اعضای کتابخانه‌های روستایی استان افزایش داشته است و در راستای عدالت فرهنگی تلاش داریم همه مردم از فعالیت‌های کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند، ادامه داد: ۲۷ پروژه کتابخانه روستایی در دست اجرا داریم،  ۴۰درصد مردم مازندران در روستاها سکونت دارند امید است این کتابخانه‌ها به زودی تکمیل و شاهد آغاز فعالیت کتابخانه‌ای در این مراکز فرهنگی باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه متأسفانه مازندران فاقد کتابخانه سیار است، امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح کتابخانه سیار در استان باشیم، گفت: ۱۲۰ کتابخانه عمومی در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد ۲۷ کتابخانه در روستاها فعالیت دارند.

 
 
انتهای پیام
captcha