تلاش برای ملی‌سازی مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی
کد خبر: 4181578
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲

تلاش برای ملی‌سازی مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی

خیر و خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی گفت: در تلاش هستیم تا مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی تا سال 1403 به یک مجمع ملی خیرین در حوزه فرهنگ تبدیل کنیم.

کتاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرتضی کرباسی، خیر و خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی، امروز 22 آبان‌ماه، در نشست خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است»، به مناسبت فرارسیدن روز «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» در کتابخانه فردوسی، بوستان کودک مشهد برگزار شد، اظهار کرد: عمده فعالیت مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، در طول 12 سال فعالیت خود با توجه به اینکه نخستین مجمع خیرین رسمی در کشور است.

وی ادامه داد: این مجمع در حوزه‌هایی همچون کمک به برگزاری همایش‌های علمی در سطح شهرستان مشهد، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تامین جوایز هفتمین، هشتمین، نهمین و دهمین جشنواره بین‌المللی کتابخوانی رضوی، خرید کتاب و تامین منابع برای کتابخانه‌های عمومی حاشیه شهرستان مشهد، رایزنی در خصوص اهدای کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی، احداث و تجهیز تعدادی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان زاوه و کلات بوده است.

کرباسی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی تا سال 1403 به یک مجمع ملی خیرین در حوزه فرهنگ تبدیل کنیم. 

خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب و کتابخوانی خراسان رضوی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی امروز فرهنگسراهای اجتماعی  هستند، افزود: نسل جدید کتابخانه‌ها امروز تبدیل به مکان‌هایی معتمد برای تمامی خانواده‌ها است.

وی اظهار کرد: یکی از اهدافی که باید امروز مورد توجه بیشتری قرار گیرد، ساختن اقتصاد و نگاه اقتصاد محوری است که برگزاری دومین همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی: کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» یک فرصت طلایی برای معرفی کتابخانه‌ها به عنوان تسهیلگران این امر بود.

کرباسی تاکید کرد: همچنین نگاه جامعه محوری باعث می‌شود که کتابخانه‌ها توسعه بیشتری داشته و بتوانند نقش به سزایی در رشد اقتصادی جامعه و خود کتابخانه‌ها فراهم سازند.

خزانه‌دار مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی تصریح کرد: در فضای کسب و کار امروز، کتابخانه‌ها مکانی برای توسعه این مسئله هستند و اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند؛ چرا که تمامی اقشار جامعه در هر گروه سنی امروز برای کسب علم و دانش به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند.

در پایان این نشست آئین رونمایی از پوستر سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha