نهمین اجلاس استانی نماز در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4181718
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

نهمین اجلاس استانی نماز در یزد برگزار می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد از برگزاری نهمین اجلاس استانی نماز و تجلیل از دستگاه‌ها و نمونه‌های برتر نماز در عرصه‌های مختلف به میزبانی شهرستان تفت خبر داد.

سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، امروز، 23 آبان ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نهمین اجلاس استانی نماز گفت: این اجلاس به میزبانی شهرستان تفت، 24 آبان ماه در محل مصلای نماز این شهر برگزار می شود و با ویژه برنامه‌هایی همراه است.

وی ادامه داد: اجلاس استانی نماز در سال جاری با شعار «نماز، نسل نو با رویکرد بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» و با حضور مسئولان استان و شهرستان از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود.

موسوی، هدف از برگزاری اجلاس نماز را علاوه بر ترویج فرهنگ نماز، ارائه گزارش از برنامه‌های نماز، ضعف‌ها و کمبودهایی که در مساجد، مدارس، جاده‌های بین راهی، کارخانجات در سطح استان وجود دارد، برشمرد و افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین  قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز به صورت وبیناری در زمینه نماز سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: تقدیر از ادارات برگزیده در حوزه نماز در ارزیابی که در سال انجام شده و تقدیر ویژه از 40 دستگاه برتر و دریافت لوح استاندار و تجلیل از نمونه‌های نمازی در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به برپایی میزخدمت در حاشیه اجلاس استانی بیان کرد: سال گذشته 45 نفر از مدیران و مسئولان استانی در حاشیه اجلاس در قالب میز خدمت حضور یافتند که حدود 300 نفر مراجعه داشتند و امسال نیز از ساعت 8 الی 9 صبح، مشکلات مردم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 موسوی یادآور شد: اجلاس کشوری نماز هر سال در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال سی‌اُمین اجلاس کشوری، نیمه دوم آذرماه در زنجان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز و نمازخانه‌ساز برای اولین بار در این استان خبر داد و گفت: هدف  از ایجاد این مجمع، ساخت مسجد در مناطق محروم و دورافتاده، یا تعمیر مساجد، ساخت نمازخانه مدارس و نمازخانه بین‌راهی است.

موسوی با اشاره به کمبودهایی که در این حوزه وجود دارد بیان کرد: اکنون در استان روستای بدون مسجد نداریم  ولی شهرک‌هایی که  جدیدالاحداث هستند، برخی بدون مسجد بوده و یا شهرکی ساخته می‌شود که مسجد جوابگوی منطقه نیست.  

وی افزود: کمتر از 50 مدرسه در استان نمازخانه ندارد البته در برخی مشاهده می‌شود نمازخانه به کلاس درس تبدیل شده است. سال گذشته حدود 6 هزار متر از نمازخانه‌های مدارس به همت خیران، ادارات و نوسازی مدارس به فرش سجاده‌ای مفروش شد و کمتر از 10 هزار متر دیگر نیاز است تا مدارس به فرش سجاده‌ای مفروش شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اینکه زمینه و جذابیت لازم برای  اقامه نماز باید فراهم شود گفت: متأسفانه گاهاً دیده می‌شود نمازخانه‌ها مجهز و جذابیت لازم را ندارند و لذا اگر در زمینه سخت افزاری و کیفیت‌بخشی به نمازخانه‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد، شاهد استقبال بیشتری بویژه در مدارس خواهیم بود.

وی با اشاره به توجه به اهمیت زنگ نماز در مدارس بیان کرد: متأسفانه در برخی مدارس به این زنگ توجه لازم صورت نمی‌گیرد و زمان نماز را به کلاس درس اختصاص می‌دهند. همچنین حضور مربیان و مدیر مدرسه هنگام نماز می‌تواند در جذب دانش آموزان مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha