طرح‌های پیشنهادی کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری ارائه شد
کد خبر: 4181978
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان

طرح‌های پیشنهادی کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری ارائه شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تلاش ما این است که ساخت کتابخانه مرکزی چهارمحال‌وبختیاری به عنوان مطالبه استانی در جریان سفر دوم رئیس‌جمهور به استان مطرح شود.

احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری امروز، 24 آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با گرامیداشت سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی و با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها امروز محل امن و مورد اعتماد خانواده‌ها هستند، اظهار کرد: این اماکن فرهنگی از هر حیث اعم از محتوا، محیط و سالن‌های مطالعه محل‌های امن برای کودکان و نوجوانان و جوانان هستند و این اماکن همواره محل آمد و شد اهالی و دوستداران کتاب و کتابخوانان هستند که نعمتی ذی‌قیمت است.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان، تصریح کرد: طرح‌هایی برای بازسازی، تکمیل و ساخت کتابخانه‌ها در شهرهای فاقد کتابخانه و راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار تهیه و ارائه شده است اما به نظر می‌رسد با توجه به پرداختن به اولویت‌هایی مانند آب، راه‌آهن و... در استان التزامی که مردم در خصوص کتابخانه‌ها انتظار دارند، اتفاق نیفتاده است و رسانه‌ها در این خصوص می‌توانند تأثیرگذار باشند.

فرهادی گفت: تلاش ما این است که ساخت کتابخانه مرکزی استان به عنوان مطالبه استانی در جریان سفر دوم رئیس‌جمهور به استان مطرح شود اگرچه طرح‌های احداثی در سفرهای استانی ریاست جمهوری امکان‌پذیر نیست اما با توجه به مصوب شدن ساخت کتابخانه مرکزی در استان فارس در سفر رئیس‌جمهور به شیراز، امیدواریم این طرح برای استان ما نیز مصوب شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص مهم‌ترین ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب در استان، ادامه داد: امروز آیین ملی تقدیر از کتابداران نمونه کشور با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار می‌شود که پنج کتابدار استان در این برنامه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و اسامی این برگزیدگان شامل مسئولان کتابخانه‌ها، کتابداران، رابطان فرهنگی و... پس از برگزاری مراسم اعلام می‌شود. 

فرهادی برگزاری تقدیر از کتابداران استانی را از دیگر برنامه‌های این هفته مطرح کرد و افزود: این کتابداران کوشا در روز ۲۹ آبان‌ماه با حضور مسئولان استانی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. برنامه‌های رونمایی و نقد و بررسی کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان و تراکم برنامه‌ها، جلسات و تورهای بازدید از کتابخانه‌های عمومی به‌ویژه با حضور دانش‌آموزان 200 مدرسه استان با چند روز تأخیر از شنبه‌ هفته آینده برگزار می‌شود؛ در این بازدیدها هدیه عضویت رایگان و آشنایی بازدیدکنندگان با تاریخچه کتابخانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

فرهادی با اشاره به ورود کتابخانه‌ها به حوزه کسب و کارهای خانگی، بیان کرد: در همین راستا، نمایشگاه و فروشگاه محصولات خانگی با عنوان کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک در کتابخانه امیرکبیر شهرکرد برپا شده است که از عموم علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید. 

کتابت قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه حافظ شهرکرد صحنه برپایی نمایشگاه آشنایی با خدمات نوین کتابخانه‌ای و میز مرجع مجازی است؛ نمایشگاه آشنایی با منابع استان‌شناسی و و خدمات کتابخانه‌ای به کودکان و نوجوانان نیز در کتابخانه مولوی شهرکرد برپاست که عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

فرهادی با محکوم ساختن اهانت‌ها به ساحت نورانی قرآن کریم در سوئد و دانمارک، گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی همزمان با سراسر کشور، طرح سراسری کتابت قرآن کریم با مشارکت اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اجرا می‌شود. 

وی در پایان گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان، بخشودگی جرائم دیرکرد تحویل کتاب‌های امانتی و برنامه زنگ کتاب و کتابخوانی  در یکی از مدارس شهرکرد به صورت نمادین و معرفی کتاب در برنامه‌های صبحگاهی مدارس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام
captcha