دوره داستان‌نویسی در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4182491
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

دوره داستان‌نویسی در اردبیل برگزار شد

هم‌زمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، دوره داستان‌نویسی جلال آل‌احمد با حضور مهدی کفاش در اردبیل برگزار شد.

دوره داستان نویسیبه گزارش ایکنا از اردبیل، هم‌زمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، دوره داستان‌نویسی جلال آل‌احمد با حضور مهدی کفاش، از نویسندگان مطرح کشور و به همت خانه کتاب و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شرکت جمعی از نویسندگان و نوقلم‌ها، 26 آبان ماه در سالن حوزه هنری اردبیل تشکیل شد.

کفاش با بیان اینکه انسان صاحب رویا است و ملتی که رویا ندارد، دچار کابوس می‌شود، اظهار کرد: داستان‌نویسی این رویا را پرورش می‌دهد و در راستای قابل استفاده سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این دنیا هر انسانی به چیزی که علاقه دارد وقت می‌گذارد، بیان کرد: یک نویسنده هم به دلیل علاقه‌ای که به این هنر دارد برایش وقت می‌گذارد و کتاب می‌خواند و کتاب می‌نویسد و این زیباترین بخش علاقه‌های انسانی تلقی می‌شود.

داور جشنواره داستان نویسی جلال آل احمد، کتاب‌آرایی و نحوه و دقت در چاپ اثر نویسنده را مهم ارزیابی و عنوان کرد: مهم نیست کتاب در چه مکان و شهر چاپ شده است اگر زیبایی بصری و ویرستاری خوب نداشته باشد هر چه قدر قوی هم باشد امتیاز کمتری کسب می‌کند.

اردبیل، پیشتاز در پرورش نویسندگان جوان

همچنین قبل از آغاز دوره، امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اردبیل را در پرورش نویسنده پیشتاز خواند و اظهار کرد: سالهاست به همت حوزه هنری استان اردبیل با تلاش مدرسانی، چون محمود مهدوی دوره‌های داستان نویسی برگزار می‌شود و خیلی از جوانان در سایه این تلاش‌ها به صورت حرفه‌ای کتاب می‌نویسند.

وی برگزاری این چنین دوره‌ها را سبب رشد ادبیات داستانی استان دانست و بیان کرد: تلاش می‌شود با ادامه چنین دوره‌ها در حوزه شعر و داستان چراغ ادبیات استان روشن نگه داشته شود و اردبیل به واقع به آن جایگاه واقعی خود در ادبیات داستانی دست پیدا کند.
مدیرکل ارشاد اسلامی اردبیل خواستار توجه مسئولان حوزه چاپ و نشر کشور در اهمیت دادن به آثار نویسندگان استان‌هایی چون اردبیل شد و تصریح کرد: متاسفانه اردبیل با داشتن نویسندگان مطرح و تولید آثار فاخر کتاب هایش در تیراژ محدود منتشر می‌شود و در سطح ملی مطرح نمی‌شوند، امید می‌رود در این نوع کارگاه‌ها با ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر این مشکل حل شود.

انتهای پیام
captcha