طرح «مستورا» در کرمانشاه اجرا می‌شود
کد خبر: 4183317
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

طرح «مستورا» در کرمانشاه اجرا می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه از اجرای طرح «مستورا» با هدف گفتمان‌سازی مفاهیم آیات کاربردی قرآن کریم در این استان خبر داد.

طرح «مستورا» در کرمانشاه اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام ابوذر قوره‌جیلی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از اجرای طرح «مستورا» در این استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای اجرای طرح «مستورا» هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کرمانشاه زیر نظر دفتر امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد کلاس‌های مجازی با حضور اساتید مطرح استان برگزار کند.

وی با ابراز امیدورای از اجرای این طرح در راستای زمینه‌سازی برای انس و درک بیشتر آیات الهی قرآن کریم افزود: از اهداف مهم این طرح گسترده قرآنی «تبیین و حفظ ۱۲ فراز قرآن کریم» در مسیر رقابتی جذاب و روایتی متفاوت ویژه علاقه‌مندان شرکت در این طرح است.

قوره‌جیلی تصریح کرد: گفتمان‌سازی معارف قرآن کریم و حفظ این کتاب از جمله مطالبات مکرر مقام معظم رهبری است و همین مطالبه، وظیفه و دغدغه ما را برای برگزاری این دست طرح‌ها و برنامه‌های عمومی و متنوع که فرصت حضور اقشار مختلف را فراهم می‌کند، دو چندان کرده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: برنامه گفتمان‌سازی آیات کاربردی قرآن کریم از اولویت‌های سازمان دارالقرآن قرار گرفته و به اذعان صاحب‌نظران و کارشناسان «حفظ موضوعی قرآن کریم» می‌تواند نقش مهمی در این مسیر داشته باشد.

وی اظهار کرد: طرح «مستورا» با محوریت ۱۲ فراز نورانی قرآن کریم، با دغدغه حل قرآنی مسائل پیش‌روی جامعه و کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی از یک سو و مواجهه مؤثر و هدفمند با جریانات معاند و منحرف در استفاده ابزاری و ناصواب از مفاهیم ارزشمندی، چون «زن، زندگی و آزادی» برگزار می‌شود.

قوره‌جیلی یادآور شد: مسابقات طرح «مستورا» به شیوه روزانه و هر روز یک فراز از ۲۷ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد و هرشب ۲۰ برنده منتخب از این طرح خواهیم داشت. این طرح در دو بخش ویژه نوجوانان و عموم مردم و در بستر پیام‌رسان شاد و پیام‌رسان روبیکا برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه مسابقه نهایی این طرح نیز از تمامی ۱۲ فراز از ۱۳ تا ۱۸ آذرماه برگزار می‌شود و قرعه‌کشی نهایی به‌منظور اعلام نفرات برگزیده ۲۰ آذرماه خواهد بود، گفت: دوره‌های آموزشی طرح از ۲۷ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۸ آذر ادامه دارد که ویژه سه مخاطب «نوجوانان، کنشگران که شامل افراد فعال و دغدغه‌مند قرآنی و معلمان و عموم مردم» برگزار می‌شود که پس از برگزاری طرح گواهینامه معتبر ویژه شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha