برگزاری طرح ملی حفظ موضوعی قرآن ویژه دانش‌آموزان در البرز
کد خبر: 4183478
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

برگزاری طرح ملی حفظ موضوعی قرآن ویژه دانش‌آموزان در البرز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح ملی حفظ موضوعی قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس این استان اجرا می‌شود.

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان البرز

هادی خانمحمدی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از اجرای طرح ملی حفظ موضوعی قرآن کریم در مدارس استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ حفظ قرآن در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با محوریت آیات کاربردی قرآن متناسب با مقتضیات روز جامعه اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این طرح کسانی که توان حفظ ترتیبی قرآن کریم را ندارند می‌توانند قرآن را حفظ کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در اولین گام از اجرای این طرح ۱۴ آیه با موضوع حجاب و عفاف و خانواده انتخاب شده است.

خانمحمدی توضیح داد: دانش‌آموزان علاقه‌مند در این طرح می‌توانند در شبکه شاد، محتوای تصویری و متنی را در کانال مستورا مشاهده و در پایان هر روز در مسابقه مربوط شرکت کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در این طرح آیاتی متناسب با سنین دانش‌آموزان و مقاطع تحصیلی آنها انتخاب شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد، اظهار کرد: براین اساس دانش‌آموزان می‌توانند پیرامون موضوعاتی که به صورت روزمره با آنها درگیر هستند از آیات الهی بهره‌مند شوند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد انس با قرآن برای دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: آنها می‌توانند در این طرح به صورت داوطلبانه حضور پیدا کرده و از ظرفیت روحانیون در مدارس و همچنین معلمان قرآن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha