مرمت ۲ بقعه تاریخی گیلان به همت خیرین
کد خبر: 4183501
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

مرمت ۲ بقعه تاریخی گیلان به همت خیرین

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مرمت ۲ بقعه تاریخی استان به همت خیرین خبر داد و گفت: خیرین میراث فرهنگی استان مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای مرمت دو بقعه تاریخی لسبو و لشسکان در ارتفاعات شهرستان رودسر پرداخت کردند.

بقعه تاریخی لسبو و لشسکان در ارتفاعات شهرستان رودسر

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان از مرمت دو بقعه تاریخی استان گیلان توسط خیرین خبر داد و اظهار کرد: خیرین میراث فرهنگی استان مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای مرمت دو بقعه تاریخی لسبو و لشسکان در ارتفاعات شهرستان رودسر پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه بقعه تاریخی لسبو یکی از بقعه‌های تاریخی استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در بالاترین ارتفاع استان در مسیر راه گیلان به قزوین واقع شده، افزود: براساس مذاکرات پایگاه حفاظتی آثار تاریخی میراث‌ فرهنگی شهرستان رودسر با خیرین و با توجه به الگوی معماری اسلامی این بقعه، سقف، درها، دیوارها و بخشی از قسمت داخلی بقعه توسط خیرین و زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث ‌فرهنگی استان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان مرمت شد.

جهانی در خصوص مرمت اضطراری بقعه لشکان گفت: برای مرمت این بقعه که در مسیر راه قدیم اشکور به قزوین واقع شده و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای مرمت سقف، پی، دیوارها و درها توسط خیرین هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان ضمن قدردانی از خیرین استان در حفظ، احیا و مرمت بناهای تاریخی استان اظهارکرد: انجمن خیرین میراث ‌فرهنگی استان گیلان به زودی آغاز به کار می‌کند. انتظار می‌رود مردم به‌ویژه شرکت‌ها و تأسیسات گردشگری استان در مرمت و بازسازی این بناها که نشان از هویت ما در طول تاریخ دارد، کمک کنند تا همانگونه که این آثار از گذشتگان به یادگار مانده، برای آیندگان نیز به یادگار گذاشته شود.

انتهای پیام
captcha