سیره حضرت زهرا(س) توسط اساتید حوزوی و دانشگاهی تبیین شود
کد خبر: 4183822
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

سیره حضرت زهرا(س) توسط اساتید حوزوی و دانشگاهی تبیین شود

امام جمعه کمالشهر کرج گفت: سراسر زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) برای تمامی مردم به‌عنوان یک الگوی ناب است که باید اساتید حوزوی و دانشگاهی در مجالس روضه و منابر معرفتی به تبیین شخصیت این بزرگ بانوی اسلام بپردازند.

حجت الاسلام محمود نورپور، امام جمعه کمالشهر کر

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نورپور، امام جمعه کمالشهر کرج سوم آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: تبعیت از هواها و خواهش‌های نفسانی ممکن است انسان را در دایره هلاکت و تزلزل دنیوی و اخروی قرار دهد. 

وی با بیان اینکه دنیا مزرعه آخرت است و محصول اعمال انسان در روز قیامت قابل محاسبه است، گفت: پیروی از سلوک اخلاقی صالحین و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) و حضرت امیرالمؤمنین و زهرا(ع) یکی از راه‌های عزتمندی و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است. 

این مسئول با اشاره به حدیثی روایی از حضرت امام علی(ع) که می‌فرماید «جهاد در اسلام دارای اجر عظیمی هست»، بیان کرد: بهترین جهاد برای انسان‌ها مبارزه با هوا و هوس و دل‌خواسته‌های باطل است که چنین اقدامی پیروزی و پاداش عظیم الهی را در بردارد. 

 نورپور به تبیین اهمیت اقامه نماز جماعت و ابعاد مختلف جهاد پرداخت و گفت: مواسات و خدمت مؤمنانه و بی‌منت به هم‌نوعان و اقشار مختلف نیز یکی از دیگر راه‌های زندگی عزتمندانه انسان‌ها و یک جهاد اجتماعی و فرهنگی است. 

خطیب جمعه کمالشهر در ادامه فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اسلام(ص) را به عموم نمازگزاران و مردم مسلمان تسلیت گفت و افزود: سراسر زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) برای تمامی مردم و تاریخ بشریت به‌عنوان یک الگوی ناب است که باید اساتید حوزوی و دانشگاهی در مجالس روضه و منابر معرفتی به تبیین شخصیت این بزرگ بانوی اسلام بپردازند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: رخداد تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی(ره) بود و امام راحل با این اقدام ارزشمند و تشکیل شجره طیبه توانست بسیاری از اتفاقات کور و دشمنی مزدورانه را خنثی کند و سپر دفاعی و امنیتی را در گستره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند. 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: رژیم اسرائيل با ترفند مظلوم‌نمایی و حیله‌گری در ماجرای جنگ با غزه که بیش از ۴۰ روز است به‌طول انجامیده، اقدام به کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی و غزه‌ای کرده است و همدستانش نیز به‌عنوان بزرگترین حامیان انگلیسی و آمریکایی این رژیم اشغالگر قدس هستند. 

نورپور تصریح کرد: محور مقاومت و لشکر حماس، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق و رزمندگان یمنی به‌زودی زود سند این رژیم جعلی را باطل خواهد کرد و شکست رژیم صهیونیستی نزدیک است.

انتهای پیام
captcha