استکبار جهانی همواره مخالف پیشرفت ایران است
کد خبر: 4183835
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

استکبار جهانی همواره مخالف پیشرفت ایران است

امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا و ابرقدرت‌های دنیا مخالف پیشرفت کشورها و ایرانیان در زمینه‌های علمی و هسته‌ای هستند ولی ما یقین داریم که ایران اسلامی با پشتکار فرزندان و جوانان خود پیشرفت خواهد کرد.

سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده ولی‌فقیه در استان ۳ آذر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: مقابله و مخالفت آمریکا و کشورهای قدرتمند دنیا با دستیابی کشورهای جهان و جمهوری اسلامی به علوم و دانش جدید و پیشرفته به‌ویژه در زمینه هسته‌ای نشانه جاهلیت مدرن است.

وز با اشاره به هفتم آذر سالروز شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ ای ایران افزود: در زمان جاهلیت کشورهای زورگو معتقد بودند که علم و دانش مخصوص اشراف است و باقی مردم باید بی‌سواد بمانند و این یک طرز فکر به شکل جاهلیت مدرن است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: آمریکا و ابرقدرت‌های دنیا مخالف پیشرفت کشورها و ایرانیان در زمینه‌های علمی و هسته‌ای هستند ولی ما یقین داریم که ایران اسلامی با پشتکار فرزندان و جوانان خود پیشرفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: آنان هم تحریم می‌کنند و هم دانشمندان ما را شهید می‌کنند تا پیشرفت نکنیم ولی ایران اسلامی پیشرفت خواهد کرد چرا که پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به این موضوع اشاره داشته اند که اگر علم در ثریا باشد، ایرانیان آن را به‌دست می‌آورند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن روز نیروی دریایی اظهار کرد: عظمت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در سفر به نقاط مختلف دنیا عیان شد و امروز با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب شاهد پیشرفت چشمگیر در این زمینه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر مصرف کالای داخلی تاکید کرد و خواهان داشتن تعصب شهروندان نسبت به استفاده از کالای ایرانی شد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع ورزشکاران و مدال‌آوران رقابت‌های آسیایی و پارا آسیایی مسائل ورزش کشور را بسیار دقیق موشکافی کردند، گفت: توجه‌ به ورزش باستانی و بین‌المللی کردن آن به عنوان یک مطالبه لازم است در دستور کار قرار گیرد چرا که ورزش سنتی ایرانیان است و مسئولانی که کوتاهی کردند، باید پاسخگو باشند.

امام جمعه ارومیه افزود: بانوان ورزشکار کشورمان در مسابقات و رقابت‌های اخیرشان با حجاب کامل از هویت زن ایرانی دفاع کردند و بانویی که با فرزندش بر سکوی دریافت مدال حضور یافت جایگاه خانواده را در بین مسلمانان و ایرانیان به تصویر کشید چرا که به رغم جامعه غربی جایگاه خانواده و مادربودن در ایران اسلامی بسیار رفیع است.

وی ادامه داد: ورزشکارانی با چفیه غزه در رقابت‌های ورزشی حاضر شدند که حاشیه‌هایی بسیار مهم در این زمینه را شاهد بودیم.

انتهای پیام
captcha