ترسیم خط سرنوشت جامعه انسانی در سایه انس با کتاب
کد خبر: 4184353
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد:

ترسیم خط سرنوشت جامعه انسانی در سایه انس با کتاب

عبدالمجید کشوری با اشاره به اینکه کتاب یاوری صادق است که ترسیم خط سرنوشت جامعه انسانی وابسته به انس گرفتن با کتاب و مطالعه آن است، گفت: با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مددجویان زندان می‌توانیم شاهد کاهش رفتارهای ناصحیح باشیم.

نشست کتابخوان زندانیان لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان،  پنجم آذرماه در نشست کتابخوان ویژه مددجویان و کارکنان زندان مرکزی خرم‌آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهید آوینی سیدشهیدان اهل قلم، پس از تشریح اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های زندان‌های استان در عرصه کتاب، اظهار کرد: امروزه توجه به بُعد تربیتی در زندان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود و زندانیان ما در عرصه کتابخوانی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه توجه به بُعد تربیتی، نتایج بسیار مطلوبی را به دنبال خواهد داشت، افزود: نقش کتاب در رشد و توسعه فردی و اجتماعی از اهمیت بالای برخوردار بوده و با اعجاز کتاب می‌توان به هر جای جهان سفر کرد و شگفتی‌های جهان هستی را مشاهده کرد.

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به اینکه کتاب یاوری صادق است که ترسیم خط سرنوشت جامعه انسانی وابسته به انس گرفتن با کتاب و مطالعه آن است، بیان کرد: با ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین مددجویان زندان می‌توانیم شاهد کاهش رفتارهای ناصحیح باشیم.

وی با بیان اینکه اگر تلاش کنیم یک نفر را احیا کنیم مانند این است که کل جامعه را احیا کرده‌ایم، افزود: قرآن کریم بهترین کتابی است که انسان می‌تواند با آن مأنوس شود، کتابی که همیشه حاضر است و مطالب آن تکراری نمی‌شود و در طول زندگی کاربرد دارد.

کشوری گفت: مفسران و قرآن‌پژوهان بر این باورند که رمز و رازهایی در قرآن نهفته است که همچنان در آینده رمزگشایی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه این مراسم سیدسجاد راستخانه، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان، ضمن تحسین زندانیان، کتاب را تنها وسیله سفر به گذشته و آینده دانست و افزود: با مطالعه کتاب قادر خواهیم بود از تجربیات دیگران استفاده کنیم و تجربیات خود را به دیگران منتقل کنیم و به این صورت کتاب، ماشین سفر به زمان است.

وی اقدامات فرهنگی صورت گرفته در زندان‌های لرستان را ارزشمند و در سطح عالی برشمرد و اضافه کرد: سرانه مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن‌ها و به‌طور گسترده‌تر به توسعه انسانی در هر کشور مربوط می‌شود؛ هر چه سرانه مطالعه بالاتر باشد آن کشور از رشد فرهنگی بالاتری برخوردار است.

راستخانه کتاب را پل ارتباطی برای ارتقای سطح علم و دانش برشمرد و گفت: جامعه‌ای که بیشتر کتاب می‌خواند، داناتر خواهد بود.

در پایان این مراسم از مددجویان، کارکنان و سربازان وظیفه فعال در حوزه کتاب، با اهدای لوحی از سوی مدیرکل زندان‌های استان به سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha