فرهنگیان خط مقدم جهاد تبیین هستند
کد خبر: 4184465
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

فرهنگیان خط مقدم جهاد تبیین هستند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، فرهنگیان را خط مقدم جهاد تبیین برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و مطلوب در زمینه نیروهای فرهنگی، تشکل‌محوری و استفاده تشکیلاتی از این ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدعلی‌اصغر حسینی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان امروز، ۶ آذر در نشست مشترک ستاد حجاب و‌ عفاف و شورای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر تقید در استان کردستان را علی رغم وجود شکاف‌های نسلی، امری نهادینه و گفتمانی محکم در سطح جامعه ذکر کرد و گفت: با توجه به تلاش دشمنان در زمینه تغییر باورها و اعتقادات، دستگاه‌ها و نهادها برای مقابله با آن‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی با قدردانی از تلاش‌های مجموعه آموزش‌و‌پرورش استان در زمینه حجاب و عفاف، جنگ جاری در این حوزه را به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جنگ ترکیبی ادراکی ذکر کرد و افزود: برای مقابله با این جنگ باید، جهاد تبیین را در مدارس استان نهادینه کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید بر این واقعیت که در پیشینه قوم کُرد، اثری از بی‌عفتی و بی‌حجابی وجود ندارد، تلاش دشمنان را فراموشی و تحریف حقایق دانست و بیان کرد: همه ما وظیفه داریم از این آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

وی فرهنگیان را خط مقدم جهاد تبیین برشمرد افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود و مطلوب در این زمینه، تشکل‌محوری و استفاده تشکیلاتی از این ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی در پایان سخنان خود، با تأکید بر همگرایی برای حصول نتیجه مطلوب، یادآور شد: در موضوع حجاب و عفاف ما را در کنار خود بدانید چرا که در عرصه کمک به آموزش دانش‌آموزان و فرهنگیان، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

زینب زاله، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان در بخش دیگری از این نشست، با تشریح بعضی از آسیب‌های موجود در جامعه در زمینه حجاب و عفاف، آموزش و پرورش را خط مقدم مواجهه با این آسیب‌ها ذکر کرد.

وی با بیان اینکه در عین حال ظرفیت‌های بسیاری در عرصه تبیین و روشنگری در آموزش و پرورش وجود دارد، بر استفاده از ظرفیت بانوان فعال در این زمینه تأکید کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کردستان تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان را گامی رو به جلو برای استفاده از تجربیات و ایده‌های صاحب‌نظران دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان نخبه می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

وی نقش‌آفرینی دانش آموزان دختر در مدارس را عامل مهمی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله بی‌حجابی در مدارس دانست و گفت: با نسل هوشمندی رو‌به‌رو هستیم که لازم است هوشمندانه با آنان رفتار کنیم.

در ادامه این نشست، دیگر اعضای حاضر نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب فعالیت‌های حوزه حجاب و عفاف در مدارس بیان کردند.

انتهای پیام
captcha