همایش وقف و رسانه در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 4184734
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

همایش وقف و رسانه در سمنان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان از برگزاری همایش وقف و رسانه در استان طی سال آتی خبر داد و گفت: فرهنگ‌سازی در خصوص وقف موضوع این همایش خواهد بود.

حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان، هفتم آذرماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری همایش وقف و رسانه در استان خبر داد و گفت: این همایش سال آتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت هنرمندان در ترویج فرهنگ وقف مهمترین رویکرد این همایش خواهد بود، اظهار کرد: در سال‌های پیش شاهد برگزاری این همایش در استان بودیم، اما متأسفانه درباره آن غفلت صورت گرفت، اما بنا داریم در سال آتی دوباره این رویداد را برگزار کنیم.

علیزاده با بیان اینکه لازم است تا با حساسیت بیشتری در موضوعات فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم، متذکر شد: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی حوزه وقف محور اصلی همایش وقف و رسانه استان خواهد بود.

به گفته وی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های مختلفی مأموریت دارد که بخش عمده‌ای از این موقوفات به حوزه‌های فرهنگی برمی‌گردد که در این راستا فرهنگ زیربنای توسعه در هر جامعه است. لذا، باید به آن توجه ویژه داشت.

علیزاده به ضرورت تشکیل جلسات دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت ارشاد تأکید کرد و افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، کانون فرهنگی مساجد، اداره‌کل حج و زیارت مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هستند که با هم‌افزایی می‌توانند اقدامات اثرگذار خوبی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سمنان با اشاره به اینکه یکی از ارکان مهم مساجد کانون‌های فرهنگی هستند، گفت: انقلاب اسلامی ما از مساجد شروع شد و بحث تبلیغ در مساجد یکی از مؤلفه‌های اساسی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام
captcha