علاج دردهای جامعه، تحقق عدالت امام زمان(عج) است
کد خبر: 4185081
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۵
فرمانده بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان:

علاج دردهای جامعه، تحقق عدالت امام زمان(عج) است

علیرضا یوسفی راستگو با بیان اینکه به هر میزانی که ارتباط و اتصال با امام زمان(عج) بهتر و بیشتر شود معرفت و محبت امام در وجودمان تقویت می‌شود، گفت: اگر در راستای تحقق بالاترین هدف امام(عج) که تحقق عدالت گسترده است حرکت کنیم می‌توانیم در راه علاج دردهای جامعه بشری قدم برداریم.

علیرضا یوسفی راستگو فرمانده بسیج حوزه علمیه همدانعلیرضا یوسفی راستگو، فرمانده بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان در گفت‎وگو با ایکنا با بیان اینکه امروزه بشر دچار بحران معنویت است، اظهار کرد: دوری از معارف معنوی دین، بشر را سردرگم کرده است. رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام(ره) در نامه به گورباچف رهبر شوروی مشکل اساسی آنان را همین دانستند؛ ایشان نوشتند «مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست، همان مشکلی که غرب را هم به ابتذال و بن‌بست کشیده و یا خواهد کشید، مشکل شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدأ هستی و آفرینش است.»

یوسفی راستگو با اشاره به اینکه معنویت به مفهوم منسوب بودن به معنا است، افزود: معنویت جنبه روحی و درونی انسان را در بر می‌گیرد، معنویت دینی با هدف‌مندی و غایت‌گرایی همراه است. حقیقت معنویت در دین، همان روح عبودیت است. در چند هفته‌های گذشته که رژیم جنایتکار جعلی و کودک‌کشی صهیونیستی دست به جنایات فجیعی در غزه زد ولی مردم صبور و مقاوم غزه با قدرت ایمان و استقامت خود دنیای غفلت زده را متحیر کردند و فطرت‌های الهی را بیدار کردند؛ گرایش به قرآن و توجه به غیب عالم بسیار زیاد شد. «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ» نسخه شفابخش جهان امروز توجه به خدا روی آوردن به معارف حقه برآمده از قرآن کریم است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت آیت‌الله دامغانی همدان تأکید کرد: راه علاج امت‌های مسلمان نیز رجوع به قرآن و چنگ زدن به «حبل الله المتین» و این «عروة الوثقای» الهی است. قرآن مسلمانان را به اتحاد و یکدلی و برابری می‌خواند، قرآن مردم جهان را به توحید و تسلیم شدن در مقابل تنها قدرت مطلق در عالم دعوت می‌کند و از همه می‌خواهد در برابر طواغیت عالم بایستند و از ظلم و تجاوز به مستضعفان جلوگیری کنند.

فرمانده بسیج اساتید حوزه علمیه همدان گفت: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب، قرآن کتاب سعادت بشر است بلاشک سعادت دنیا و آخرت، قرآن فقط برای سعادت آخرت نیست؛ سعادت دنیا را هم قرآن تأمین می‌کند. سعادت دنیا یعنی برخورداری از نِعَم الهی در این نشئه؛ این را با قرآن می‌شود تأمین کرد. ملت‌ها می‌توانند با عمل به قرآن عزت، رفاه، دانش، قدرت، وحدت و انسجام و سبک زندگی شیرین پیدا کنند؛ اینها همه امور دنیوی است. آخرت هم که حیات معنوی و حقیقی و مستمر و ابدی است که با قرآن حاصل می‌شود. پس قرآن کتاب سعادت دنیا و آخرت است، به شرط آنکه ما به قرآن عمل بکنیم، ببینیم قرآن چه می‌گوید.

وی تأکید کرد: موارد عمل نکردن به قرآن در بین ما امت اسلامی یکی دو مورد نیست و گرفتاری‌های ما هم ناشی از همین‌ها است. به عنوان نمونه قرآن درباره‌ پیروان پیغمبر(ص) می‌فرماید «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم تَراهُم رُکَّعًا سُجَّدًا یَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللهِ وَ رِضوانًا؛ بعضی از ما «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار» را فراموش می‌کنیم، می‌گذاریم کنار مثل چه کسانی؟ مثل همین‌هایی که در کشورهای اسلامی با آمریکا ساختند، با صهیونیست‌ها ساختند، خون فلسطینی‌ها را لگد کردند، حق فلسطینی‌ها را ضایع کردند؛ اینها «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار» را فراموش کردند و شدند نوکر کفار، شدند دنباله‌روِ کفار، امربرِ کفار. اکنون بسیاری از سران کشورهای عربی از این قبیل‌اند؛ اینها یک دسته‌اند. یک دسته‌ دیگر هم «رُحَماءُ بَینَهُم» را فراموش کرده‌اند، اختلافات بین مسلمان‌ها را [به وجود می‌آورند]. وَ المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولِیاءُ بَعض؛ این را قرآن می‌گوید. بنابراین راه نجات عالم مادی زده دنیاگرا آشنا شدن با این کتاب نجات بخش و حیات بخش است.

یوسفی راستگو تصریح کرد: مسئولان رسانه‌ای ما و افراد توانمندی که دسترسی به رسانه و انجام کارهای قرآنی به شکل هنر را دارند قرآن را به دنیا و امت‌های مسلمان که در سیطره حاکمان نالایقی که برای حفظ قدرتشان اجازه بیان معارف قرآنی را نمی‌دهند عرضه کنند و مبلغ قرآن و معنویت و معرفت قرآنی باشند.

یوسفی راستگو گفت: نکته دیگر در رابطه با مشکلات جهان، نبود عدالت و ظلم و فسادی است که در ابعاد مختلف در جهان به وجود آمده و نهادهای بشری هم عاجز از تحقق عدالت و جلوگیری از گسترش دامنه این ظلم هستند و اینجاست نیازمند کسی که قدرت و توان عدالت‌گستری و تبعیض‌زدایی از قوانین این نظام ظالمانه داشته باشد را داریم و اینجاست که توجه به منجی عالم بشریت در جان‌ها زنده می‌شود. بنابراین برای احیای معنویت و عدالت در جان خودمان و در جان جامعه جهانی توجه و اضطرار به جان عالم و روح عالم امام عصر(عج) است.

وی در پایان اظهار کرد: به هر میزانی که ارتباط و اتصال با امام زمان(عج) بهتر و بیشتر شود معرفت و محبت امام در وجودمان تقویت می‌شود و در راستای تحقق بالاترین هدف امام که تحقق عدالت گسترده است حرکت کنیم می‌توانیم در راه علاج دردهای جامعه بشری قدم برداریم.

انتهای پیام
captcha