۱۲ میلیون اصله نهال در کردستان کاشت می‌شود
کد خبر: 4185452
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

۱۲ میلیون اصله نهال در کردستان کاشت می‌شود

استاندار کردستان گفت: تعهد استان از هدف بزرگ کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور، ۱۲ میلیون اصله نهال است و هر سال سه میلیون درخت در استان در قالب این طرح کاشت می‌شود.

کاشت نهال در کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مراسم رسمی طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور که غرس ۱۲ میلیون اصله سهم استان کردستان است، با حضور استاندار کردستان، مشارکت مردم و جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان دیروز، ۱۱ آذر در کردستان برگزار شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این مراسم با بیان اینکه برای تحقق هدف بزرگ کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور، تعهد استان کردستان ۱۲ میلیون اصله نهال است، اظهار کرد: هر سال سه میلیون اصله نهال در استان در قالب این طرح کاشت می‌شود.

وی افزود: با اهتمامی که مردم استان نسبت به کاشت نهال دارند، در زمینه نگهداری و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست که همواره مورد تأکید بزرگان و منابع دینی ما هم هست، باید حساسیت لازم را داشته باشند.

استاندار کردستان بیان کرد: نهالستان‌های فعال در این استان ظرفیت و قابلیت لازم برای تولید و تأمین نهال لازم را دارند و امیدواریم در پایان سال چهارم طرح مردمی کاشت درخت، شاهد تحقق این برنامه باشیم.

وی افزود: در این طرح به یاد و نام هر شهید یک درخت به منظور ترویج کاشت نهال در استان بکاریم تا مردم در سایه‌سار آن سالیان سال به ارواح پاک و مطهر شهدا فاتحه و صلوات بفرستند.

زارعی‌کوشا زنده نگه داشتن نام شهدا یک ضرورت است، یادآور شد: باید هرچه در توان داریم به کار گیریم تا فرهنگ ایثار و منش شهدا به نسل جوان منتقل شود.

انتهای پیام
captcha