جنبش دانشجویی برآمده از گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4185548
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

جنبش دانشجویی برآمده از گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی است

اسماعیل چمنی گفت: امروز جنبش دانشجویی جنبشی برآمده از گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی است و توانسته است با حضور در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، فناوری و اجتماعی با پشتوانه این گفتمان اتفاقات بسیار عظیمی را در سطح ملی و بین المللی رقم بزند.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۱ آذرماه، در جلسه‌‌ای به مناسبت روز دانشجو، ضمن تبریک فرارسیدن این روز، گفت: امروز جنبش دانشجویی جنبشی برآمده از گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی است و توانسته است با حضور در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، فناوری و اجتماعی با پشتوانه این گفتمان اتفاقات بسیار عظیمی را در سطح ملی و بین المللی رقم بزند.

عباس فنی اصل، رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان اردبیل نیز ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، با اشاره به اهمیت روز دانشجو و شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در ۱۶ آذر سال۱۳۳۲ گفت: ۱۶ آذر نماد جنبش دانشجویی استکبارستیز، آزادی خواه و عدالت خواهی است و باید این روحیه بیش از پیش در میان قشر دانشجو تقویت گردد.

وی افزود: ضروری است هر یک از دانشگاه‌ها با برنامه ریزی متناسب با این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو بر تقویت روحیه مبارزه با هژمونی استکبار تاکید نمایند.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز به ضرورت برگزاری برنامه‌های امیدبخش و پرنشاط برای دانشجویان تاکید کرد و گفت: امروز دانشجویان به برکت انقلاب اسلامی و برخورداری از بینش عمیق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیشرفت‌های مثال زدنی را در عرصه‌های مختلف ثبت می‌کنند که این دلالت بر کارنامه زرین نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

گفتنی است در ادامه اعضای جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با برنامه­‌های متناسب با روز دانشجو پرداخته و ضمن تصمیم گیری و هماهنگی در خصوص اجرای یک برنامه متمرکز با حضور همه دانشگاه‌های استان، مقرر گردید برنامه‌هایی از قبیل تجلیل از دانشجویان برتر در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری، برپایی نمایشگاه کتاب، اکران فیلم، انتشار نشریات دانشجویی ویژه روز دانشجو و برگزاری نشست‌های بصیرتی، کرسی‌های آزاد اندیشی و ... اجرا گردد.

انتهای پیام
captcha