نشست فرهنگی «تعظیم شعائر اسلامی» در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد
کد خبر: 4186085
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

نشست فرهنگی «تعظیم شعائر اسلامی» در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد

نشست علمی و فرهنگی با موضوع تعظیم شعائر اسلامی و توجه خاص به نماز و مسجد محوری در فعالیت‌های دینی، فرهنگی و علمی دانشگاه به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان روز گذشته، 13 آذرماه برگزار شد.

حجت الاسلام رنجبر مدرس حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از گیلان، نشست علمی و فرهنگی با موضوع «تعظیم شعائر اسلامی و توجه خاص به نماز و مسجد محوری در فعالیت‌های دینی، فرهنگی و علمی دانشگاه» پیرو اولویت‌های فرهنگی در سال‌جاری، در قالب طرح هماهنگ‌ و با محوریت کارشناخت سند دانشگاهی اسلامی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با سخنرانی حجت‌الاسلام اسماعیل رنجبر، مدرس حوزه و دانشگاه و حضور حسن وحدتی‌پور، معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های مساجد استان روز گذشته، 13 آذرماه در مجتمع آموزشی و پژوهشی سازمان جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل رنجبر، مدرس حوزه و دانشگاه در این نشست با بیان اینکه مدیر در جامعه اسلامی باید متخصص و متعهد باشد، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) سه گروه مدیر داشت، گروهی از افراد ماهر بودند ولی تعهد نداشتند و هر لحظه احتمال لغزش آنها وجود داشت، گروه دیگر هم مثل کمیل بن زیاد نخعی که امام او را در یکی از شهرهای ایران قدیم و عراق فعلی فرماندار می‌کند ولی کارایی خوبی نشان نمی‌دهد و کنار می‌رود. دسته سوم آن که در نظام اسلامی باید حاکم شود مثل مالک اشتر که هم مالک نفسش بوده و در میدان نبرد و هم عرصه مدیریت نمونه است.

وی با بیان اینکه فضای نمازخانه‌های برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شأن نمازگزاران نیست، تصریح کرد: اگر بخواهیم نماز را در جامعه اسلامی رواج دهیم باید مدیری انتخاب شود که در جامعه اهل نماز و معنویت باشد و در عین حال متخصص هم باشد. نمونه بارز این مدیر، شهید رجایی است که با مدیریت کمتر از دو ماه در ریاست جمهوری، هنوز هر کسی که نام او را می‌شنود از او به نیکی یاد می‌کنند.

رنجبر با اشاره به نقش اساتید در ترویج نماز تصریح کرد: اساتیدی که برای تدریس و آموزش به دانشجویان انتخاب می‌شوند هم در ترویج نماز نقش‌آفرین هستند. اساتید باید معتقد و مؤمن باشند تا بتوانند خروجی مثبت و قابل قبولی داشته باشند. علاوه‌بر این محتوایی که به دانشجویان انتقال داده می‌شود باید متناسب با ارزش‌های دینی باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۱۳۹ سوره آل عمران «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ شما هرگز سستی نکنید و اندوهناک نشوید، زیرا شما نیروزمندترین و برترین مؤمنان هستید اگر در ایمان ثابت قدم باشید»، تأکید کرد: اگر با حق باشید و خدا در قلب شما باشد، در دنیا و آخرت برتر هستید.

انتهای پیام
captcha