مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دلیل جهانی‌شدن دستاوردهای ایران است
کد خبر: 4186628
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دلیل جهانی‌شدن دستاوردهای ایران است

امام‌ جمعه شهرکرد رتبه چهارم جهان در صنعت نانو، رتبه اول منطقه و سیزدهمین کشور جهان در فناوری سلول‌های بنیادی، رتبه اول رتبه شانزدهم جهان در صنعت هوا و فضا را از دستاوردهای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: چند مصوبه این شورا باعث نمایان شدن و جهانی‌شدن افتخارات ایران اسلامی شده است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۱۷ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد توجه به نعمت‌های الهی را از اهم رویکردها در یک جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به تعالی در زمینه‌های مختلف نباید از یادآوری نعمت‌های خدا غافل شد.

امام‌جمعه شهرکرد مخاطب اکثر آیات قرآن کریم و احادیث را جامعه زمان حال بیان کرد و در ادامه افزود: آزادی و رهایی از بردگی طاغوت نعمت بزرگی‌است که به واسطه انقلاب به جامعه ایران اسلامی داده شده است.

نکونام پیشرفت علم و فناوری کشور، استعدادهای سرشار موجود، نخبگان فناور، قابل مشاهده بودن توانمندی و دستاوردها و کوتاه کردن استکبار جهانی از ایران اسلامی و استقلال و عزت بخشیدن به جامعه اسلامی را از نعمات پرشکوه الهی برای کشور دانست.

وی شکرگزاری را از اقداماتی که در صورت انجام نشدن عواقبی دشوار برای جامعه دارد دانست و تصریح کرد: در زمان پیش از انقلاب کشورهای جنایتکار و قدرت‌های مستکبر جهانی نمی‌گذاشتند کشور از ظرفیت‌هایش استفاده کند و یا برای اهداف خود استفاده می‌کرد یا آنها را سرنگون می‌کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان اجازه ورود ندادن به دشمن و جلوگیری از تحریف واقعیات را از اقدامات برای به اقتدار رسیدن و تقویت کشور بیان کرد و گفت: ویژگی جهان در همه زمان‌ها وجود مشکلات گوناگون است که با کمک کردن این مشکلات حل خواهد شد ولی نکته مهم فراموش نکردن نعمات الهی و شکرگزاری است.

وی فساد ستیزی و ضرورت اصلاح جامعه را از اقدامات مهم و اولویت‌دار در هر کشور و جامعه دانست و اجازه ندادن به ورود فساد در مجامع مختلف جامعه را ضرورت داشتن جامعه پاک عنوان کرد.

نکونام تلاش و جدیت برای فتح قله‌ها، آرمان‌ها و گسترش مهدویت در جامعه را از ثمرات شکرگزاری مردم جامعه خواند و تصریح کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری اکنون زمان توقف نیست و ادامه دادن راه انقلاب به صورت مجاهدانه وظیفه اهالی جامعه اسلامی است.

وی با بیان همدلی، همراهی، تقویت نسل جوان و فرزندآوری از دیگر ضرورت‌ها برای جامعه اسلامی و این اقدامات را زمینه به قله رسیدن دانست و افزود: خیلی از مشکلات برای رسیدن به قله‌ها رفع شده و با این وجود باید هرچه سریع‌تر به مقصد برسیم.

امام‌ جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تقوا قدرت بازدارنده و موتور محرکه کشور است در رابطه با ۱۸ آذر گفت: یکی از دستاوردهای بین‌المللی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰ شکل گرفته و آن محکوم دانستن رسمی صدام به دلیل آغاز جنگ ۸ ساله ایران و عراق توسط سازمان ملل است.

امام‌جمعه شهرکرد از ۱۹ آذر ۱۳۶۳ به عنوان سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور بنیانگذار انقلاب نام برد و گفت: این شورا بیش از ۲۷۰۰ مصوبه در هدایت حوزه‌های اجتماعی، علمی، فرهنگی، فناوری و... در طول ۳۹ سال فعالیت خود داشته است.

وی اجرایی کردن مصوبات این شورا به شکل کامل در جامعه را از مطالبات خواسته شده از دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور و اقدامات در دستور کار بیان کرد و در ادامه گفت: چند مصوبه این شورا باعث نمایان شدن و جهانی شدن افتخارات ایران اسلامی شده است.

نکونام رتبه چهارم جهان در صنعت نانو، رتبه اول منطقه و سیزدهمین کشور جهان در فناوری سلول‌های بنیادی، رتبه اول رتبه شانزدهم جهان در صنعت هوا و فضا را از دستاوردهای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و از احداث و مدیریت ۸۶ درصدی مراکز علمی و دانشگاهی در کشور توسط این شورا خبر داد.

انتهای پیام
captcha