مشارکت 27 مؤسسه و خانه قرآن لرستان در اجرای طرح «مستورا»
کد خبر: 4186772
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

مشارکت 27 مؤسسه و خانه قرآن لرستان در اجرای طرح «مستورا»

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان از اجرای طرح قرآنی «مستورا» با مشارکت 27 مؤسسه و خانه قرآن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر این طرح با شرکت 500 قرآن‌آموز با محوریت حفظ آیات کاربردی قرآن کریم در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستانحجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از فعالیت 63 مؤسسه قرآنی و 150 خانه قرآنی در استان لرستان خبر داد و گفت: این مؤسسات قرآنی در زمینه روخوانی، روانخوانی، حفظ عمومی و تخصصی قرآن، تفسیر قرآن کریم، شرح زندگانی ائمه اطهار(ع) فعالیت دارند.

وی از اجرای طرح قرآنی «مستورا» در مؤسسات و خانه‌های قرآن استان خبر داد و افزود: طرح مستورا یک طرح ملی در راستای حفظ آیات کاربردی قرآن کریم است که توسط مؤسسات و خانه‌های قرآن در حال اجرا است.

جعفرپور ادامه داد: این طرح قرآنی با شرکت بیش از 500 نفر در لرستان در حال اجرا است و شرکت‌کنندگان به صورت حضوری توسط اساتید قرآنی آموزش‌های لازم در زمینه آیات کاربردی قرآن کریم را فرا می‎گیرند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه 27 مؤسسه و خانه قرآن مجری اجرای طرح قرآن مستورا در لرستان هستند، اظهار کرد: در پایان به افرادی که نمره قبولی را کسب کنند از سوی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گواهی‎ پایان دوره اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه‌گری رهبر معظم انقلاب در خصوص گفتمان‌سازی معارف قرآن کریم و حفظ آیات این کتاب مقدس و ضرورت توجه دستگاهای فرهنگی و مذهبی به این مقوله، گفت: در حال حاضر طرح حفظ قرآن با محوریت جزء 30 قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان با همکاری اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش لرستان در سطح آموزشگاه‌ها در حال اجرا است که شش هزار دانش‌آموز در آن مشارکت دارند.

انتهای پیام
captcha