سرمایه‌گذاری برای ترویج فرهنگ مهدویت و نماز ضرورت دارد
کد خبر: 4186839
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

سرمایه‌گذاری برای ترویج فرهنگ مهدویت و نماز ضرورت دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به هجمه فرهنگی موجود، سرمایه‌گذاری برای ترویج فرهنگ مهدویت و نماز ضرورت دارد، گفت: باید برای ترویج فرهنگ مهدویت و اقامه نماز گفتمان‌سازی شود و تلاش کنیم که آموزه‌های دینی به شکل زیبا به مخاطبان نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 18 آذرماه در ششمین اجلاس استانی نماز که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «نماز باید اصلی‌ترین جایگاه را داشته باشد و آثار و برکات آن را بیشتر به نسل جوان بشناسانید»، مصادیق این فرمایش همه ما هستیم تا هم از منظر علمی و هم از نظر استدلالی که در فلسفه نماز و روزه وجود دارد بتوانیم در ترویج این فریضه الهی نقش آفرین باشیم.

وی افزود: باید بتوانیم برای ترویج فرهنگسازی اقامه نماز اهتمام ویژه داشته باشیم و از همه امکانات استفاده کنیم تا بستر برگزاری نماز با اخلاص فراهم شود، این امر را از طریق ابزار سخت افزاری و تولید محتوایی محقق کنیم.

عباسی با تأکید بر اینکه باید نماز را با نشاط برگزار کنیم، گفت: اگر نشاط در نماز و معنویت وجود داشته باشد، باعث ماندگاری این فریضه الهی در نسل جوان می‌شود، باید اقامه نماز اول وقت به صورت جماعت در اولویت امور قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به هجمه فرهنگی موجود، سرمایه گذاری برای ترویج فرهنگ مهدویت و نماز ضرورت دارد، تصریح کرد: باید برای ترویج فرهنگ مهدویت و اقامه نماز گفتمان سازی شود و تلاش کنیم که آموزه‌های دینی و قرآنی به شکل زیبا به مخاطبان نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

وی گفت: باید هنگام نماز ظهر و مغرب از مأذنه‌ها و گلدسته‌های مساجد اذان پخش شود، همچنین زمان اقامه اذان در ادارات اقامه نماز جماعت اولویت قرار گیرد، اجازه ندهید در نظام اسلامی برخی به مقدسات توهین کنند.

عباسی تأکید کرد: همه رسانه‌ها و تریبون‌داران اسلام و نظام اسلامی که موقعیت تبیین فرهنگ اقامه نماز را دارند باید برای فرهنگ‌سازی نماز تلاش کنند، در محیط‌های آموزشی هم صرفاً به احداث و تجهیز نمازخانه کفایت نکنیم بلکه فرهنگ نماز را عملیاتی نشان دهیم و نوجوانان و جوانان را تشویق کنیم، زیرا نماز کارخانه انسان‌سازی است لذا آموزش و پرورش مسائل تربیتی و انسان‌سازی را از نماز شروع کند.

گفتنی است، ششمین اجلاسیه استانی نماز با عنوان نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مسجد، مدرسه و دانشگاه در استانداری گیلان برگزار و از 33 دستگاه اجرایی فعال در اقامه نماز و ائمه جماعات تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha