اختصاص قریب ۳۰۰ میلیارد تومان به موزه منطقه‌ای فارس
کد خبر: 4187502
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

اختصاص قریب ۳۰۰ میلیارد تومان به موزه منطقه‌ای فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ادامه پروژه موزه منطقه‌ای فارس در طرح توسعه آرامگاه حافظ اختصاص یافت.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، 21 آذرماه در آیین رونمایی از آثار محمدنقی تسکین‌دوست با محوریت سیر و سلوک عرفانی حافظ در آرامگاه حافظ برگزار شد، گفت: با احداث موزه منطقه‌ای در شمال حافظیه فضای مناسبی به کتابخانه آرامگاه حافظ نیز اختصاص می‌یابد که لازم از تلاش‌های استاندار فارس و ریاست جمهوری که به این پروژه توجه خاص نشان دادند، قدردانی شود.

وی با بیان اینکه آرامگاه حافظ که از مفاخر جهانی است می‌تواند انگیزه سفر گردشگران را از هر نقطه از جهان به شیراز فراهم کند، افزود: در قالب رویدادها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی که برای شیراز تعریف می‌کنیم، می‌توانیم گردشگر جذب کنیم. حافظ‌‌دوستان در سرتاسر دنیا حافظ را دوست دارند، فرهنگ‌دوستان حافظ را دوست دارند و آرزویشان این است که در کنار تربت حافظ زمانی را سپری کنند، اما ما از دید گردشگری خیلی به این موضوع نپرداخته‌ایم و می‌توانیم در ۲۰ مهر که یاد روز حافظ است به این موضوع بپردازیم و این روز بهانه‌ای بشود برای تبلیغ و بازاریابی در سطح بین‌الملل تا بتوانیم در جهت جذب گردشگر موفق‌تر باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: گردشگری که وارد کشور و استان می‌شود اقتصاد استان را متحول می‌کند، بنابراین صنعت گردشگری می‌تواند موتور محرکه اقتصاد استان باشد.

وی با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان فارس گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند اگر استان فارس به مقوله گردشگری بپردازد از سایر معوقه‌ها بی‌نیاز خواهد شد، اگر در استان به مقوله گردشگری توجه خاص شود این استان از هر مقوله‌ای بی‌نیاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بیان کرد: ما می‌توانیم به بحث گردشگری در قالب تعریف رویدادهای گردشگری که مبنایشان یاد روز حافظ یا روز تولد مفاخر دیگر باشد، بپردازیم. بافت تاریخی شیراز یک بافت ۳۶۰ هکتاری است که اخیراً ثبت ملی شده؛ اما این بافت تاریخی همیشه مهجور بوده است که با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی بنا داریم در این بافت تاریخی بخشی از خدمات فرهنگی مانند کتابخانه‌ها را در خانه‌های تاریخی ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha