اردوی نوجوانان «نسل قاسم» چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد + فیلم و عکس
کد خبر: 4187613
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۲

اردوی نوجوانان «نسل قاسم» چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد + فیلم و عکس

آیین استقبال و افتتاحیه اردوی آموزشی زیارتی شبکه نوجوانی «نسل قاسم» چهارمحال‌وبختیاری همراه با تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد و ۶۰۰ نوجوان این طرح عازم اردوی کرمان و یزد شدند.

مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، آیین استقبال و افتتاحیه اردوی آموزشی زیارتی شبکه نوجوانی «نسل قاسم» چهارمحال و بختیاری همراه با تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام عصر روز گذشته، ۲۱ آذرماه در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد و ۶۰۰ نوجوان این طرح عازم اردوی کرمان و یزد شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در آیین افتتاحیه اردوی شبکه نوجوانان «نسل قاسم» با اشاره به اینکه عوامل زیادی بر رشد و تربیت انسان اثرگذار بوده و صرفاً خانه و مدرسه محل تربیت نیستند، اظهار کرد: ما بر عنوان «نوجوان» تأکید داریم و معتقدیم والدین و معلمان مالک نوجوانان نیستند بلکه آنها امانتی از جانب خدا هستند. 

وی با ذکر اینکه دوست و رفیق در دوران نوجوانی یکی از مهم‌ترین عوامل تربیتی انسان است، ادامه داد: رفیق منزل یا محله یکی از عواملی است که باید به منزل و محله اضافه شود؛ پرسش اینجاست که آیا والدین بر تربیت محیطی و اثرات محیط نوجوانان خود توجه دارند و آیا می‌دانند فرزندشان از چه کسانی بیشترین تأثیر را می‌پذیرد؟ نوجوانان ما فقط در منزل یا مدرسه تربیت نمی‌شوند بلکه از محله نیز تأثیر می‌گیرند و می‌گذارند.

طاهری تصریح کرد: همچنین این پرسش را از والدین دارم که در کجا به نوجوانانشان می‌آموزند که عزت و غرور ملی داشته باشند و به کشور ایران و مسلمان بودنشان افتخار کنند و به آینده آن امیدوار باشند؟ آیا همان دقتی را که برای خوراک و پوشاک و سلامتی فرزندان داریم، برای این موضوع نیز توجه لازم را می‌کنیم؟ 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به جمعیت ۵۰ هزار نفری نوجوانان استان که بالغ بر ۲۵ هزار آنها پسران هستند، توضیح داد: برای تشکیل شبکه نوجوانی «نسل قاسم»، ۲۰۰ نقطه استان رصد شد و ۲۰۰ نوجوان به این شبکه دعوت شدند که تا کنون سه برنامه برای آنان اجرا شده است.

طاهری افزود: امروز این نوجوانان دوستان خود را نیز به اردو دعوت کرده و یک کاروان بزرگ از نوجوانان تشکیل شده است که طی دو سه روز آینده در اردوی تربیتی و تفریحی کرمان و یزد حضور دارند.

وی تأکید کرد: به نظرمان رسید که برای حوزه نوجوانی نیز که سن خاص‌تری است باید کاری شود و در روایات نیز دو تعبیر «حدث» به معنای نوجوان و «شاب» به معنی جوان مورد تأکید هستند و دستورات دینی از جمله حدیثی از امام صادق(ع) تأکید دارند که «عَلَيكَ بِالأَحداثِ فَإِنَّهُم أسرَعُ إلى كُلِّ خَيرٍ» یعنی سراغ نوجوانان برویم زیرا سریع‌تر به كارهاى خير روى مى‌آورند. 

این مدرس حوزه و دانشگاه خطاب به نوجوانان، تأکید کرد: برای قوی شدن باید خوب درس بخوانید و اینجا جای تنبل‌ها نیست، مهم‌تر از درس خواندن ادب، غرور و عزت و شرف ماست؛ در طی اردوی کرمان و یزد در یک روز کامل ۱۰ کارخانه را که نشان از پیشرفت ایران است در ۱۰ حوزه بازدید می‌کنیم و هر گروه از نوجوانان یک روایت از ایران قوی و پیشرفته تولید خواهند داشت. 

طاهری ادامه داد: در بخش دیگری از اردو در کنار قهرمان ملی‌مان که شعاع انقلاب و تمدن ما را تا مرزهای دور برد، یعنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عهد جمعی خواهیم بست. همچنین جمعی از دانشجویان خوب دانشگاه‌های تهران، امام صادق(ع) و تربیت مدرس و نیز طلاب و بسیجیان در طول مسیر اردو با ما همراه هستند و در اتوبوس‌ها حلقه‌های گفت‌وگو را با نوجوانان تشکیل می‌دهند.

یادآور می‌شود، برنامه استقبال و افتتاحیه اردوی شبکه نوجوانان «نسل قاسم» استان با برگزاری کارگاه آموزشی ویژه پدرها و مادرها همراه بود.

 
 
انتهای پیام
captcha