کرسی علمی، ترویجی جامعه‌شناسی مدعیان دروغین مهدویت برگزار شد
کد خبر: 4187843
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱

کرسی علمی، ترویجی جامعه‌شناسی مدعیان دروغین مهدویت برگزار شد

به همت معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان کرسی علمی ـ ترویجی «جامعه‌شناختی مدعیان دروغین مهدویت» برگزار شد.

کرسی علمی، ترویجی جامعه‌شناسی مدعیان دروغین مهدویت در دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، معاونت پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان کرسی علمی ترویجی با عنوان «جامعه‌شناختی مدعیان دروغین مهدویت» را برگزار کرد.

این کرسی علمی ترویجی عصر چهارشنبه، ۲۲ آذرماه با ارائه نسرین فتاحی، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه لرستان با داوری حجت‌الاسلام عابدین درویشی‌پور، دانشیار کلام و فلسفه اسلامی دانشگاه لرستان و مجتبی گراوند، دانشیار تاریخ اسلام دانشگاه لرستان و مدیر کرسی مهرداد امیری عضو هیئت‌ علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی این دانشگاه در سالن کنفرانس شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این کرسی علمی به سابقه مهدویت و موعود در ادیان مختلف به‌ویژه دین مبین اسلام و روایات ائمه اطهار(ع) در باب حضرت مهدی(عج) و انتظار فرج اشاره شد.

در بخشی از این کرسی به نقش نواب خاصه و عامه و علمای بزرگوار شیعه همچون شیخ صدوق، کلینی و شیخ مفید و... در تبیین مسئله مهدویت پرداخته شد و در ادامه زمینه‌های جامعه‌شناختی و راهکارهای مقابله با مدعیان دروغین مهدویت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha