ایجاد بیش از ۲۲۰۰ هزار فرصت شغلی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4187983
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
 

ایجاد بیش از ۲۲۰۰ هزار فرصت شغلی در خراسان‌جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از دو هزار و 200 فرصت شغلی در استان ایجاد کرده‌ایم، گفت: تا الان بیش از ۹ هزار نفر درخواست اشتغال داده‌اند که در دست اقدام و رسیدگی است.

علی‌اکبر نخعی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبیعلی‌اکبر نخعی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به تعهد سالیانه حدود پنج تا هفت هزار فرصت شغلی هر ساله در استان ایجاد می‌کنیم و امسال نیز این تعهد را تا پایان سال برای افراد پنج دهک اول که از لحاظ اقتصادی طبقه نیازمند محسوب می‌شوند انجام می‌دهیم. مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در اولویت بوده و افراد دیگر نیز با ثبت‌نام در سامانه (حیات) درخواست خود را با توجه به شغلی که خواهان هستند ثبت و کارشناسان مشاغل را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو گروه از افراد هستند که گروهی که قبلاً شغل خود را انتخاب و آموزش دیده‌اند در راستای آن شغل وامی پرداخت و با راهنمایی‌های لازم می‌تواند شغل خود را ایجاد کند، افزود: گروهی دیگر نیز شغلی را انتخاب نکرده و توسط مشاوران مجرب مورد مشورت تخصصی قرار گرفته تا به یک انتخاب شغل برسند و متناسب با استعدادها و توانمندی‌هایی که دارند اگر نیاز به آموزش داشته باشند به مراکز آموزشی در سطح استان معرفی تا آموزش‌های لازم را ببینند.

نخعی تصریح کرد: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد اگر نیاز به آموزش داشته باشند هزینه‌های آن‌ها پرداخت خواهد شد تا زمینه‌ای فراهم شود برای خود شغلی را ایجاد و به تأمین معیشت زندگی آن‌ها کمکی شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مشاغلی که کمیته امداد برای افراد غیر پوشش ایجاد می‌کند به این صورت خواهد بود که فرد تا سه سال مورد نظارت قرار خواهد گرفت و اگر جایی به مشکلی برخورد کمیته امداد کمک خواهد کرد، گفت: افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز تا پنج سال مورد نظارت قرار خواهند گرفت، لذا در خصوص توانمندسازی هر مددجو اگر نظارت درست انجام شود باعث می‌شود فرد در شغل خود ثبات و نیازهای زندگی خود را از این طریق تأمین کند.

وی یادآور شد: بیش از ۹ هزار نفر درخواست اشتغال داده‌اند که در دست اقدام و رسیدگی است و بیش از دو هزار و 200 فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha