پیام تسلیت نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی در پی درگذشت شاعر تبریزی
کد خبر: 4188607
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

پیام تسلیت نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی در پی درگذشت شاعر تبریزی

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان‌شرقی درگذشت استاد «علی نظمی تبریزی» را به خانواده و جامعه هنری و ادبی استان تسلیت گفت.

استاد علی نظمی، شاعر تبریزی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم،  نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز در پیامی درگذشت استاد «علی نظمی تبریزی» را به خانواده و جامعه هنری و ادبی استان تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

فقدان ادیب نام آشنا و انسان فرزانه، استاد علی نظمی تبریزی اهالی آذربایجان خصوصاً دوستداران فرهنگ و هنر را به سوگ نشاند و دلهایمان را آکنده از غم و اندوه کرد.

دوست دیرین شهریار ایران زمین مرحوم استاد محمدحسین بهجت تبریزی از شاعران غزل‌سرایی است که نام و یادش بر تارک ادبی تاریخ معاصر ما می‌درخشد و آثار تحقیقی و ادبی ایشان چراغ راه همه آنهایی است که دل در گرو تعالی ادبیات ترکی و فارسی این خاک پاک دارند.

استاد علی نظمی، زنده نامی از خطه ادب پرور و هنر دوست آذربایجان است که غزل‌های فاخر و ابیات زیبا و ماندگارش جایگاهی رفیع در صحیفه‌ ادبی ایران عزیز دارد و نغمه‌های غنابخش آن استاد سخن به فرهنگ و ادب از یاد فراموش شدنی نیست.

اینجانب درگذشت آن انسان پاک سرشت را به خانواده محترم و داغدار ایشان به‌ویژه فرزند عزیز ایشان سردار حاج جمشید نظمی و جامعه ادبی و فرهنگی استان و کشورمان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان و علاقه‌مندان آن عزیز سفر کرده مسئلت دارم.

انتهای پیام
captcha