آیین سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) در قائم شهر برگزار شد
کد خبر: 4188691
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

آیین سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) در قائم شهر برگزار شد

آیین سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور جمع كثيری از عاشقان و شيفتگان آن حضرت در تکیه بالا لموک شهرستان قائم شهر برگزار شد.

آیین سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در قائم شهربه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی قائم‎‌‌شهر، آیین سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)، با حضور جمع كثيری از عاشقان و شيفتگان 26 آذر ماه، در تکیه بالا لموک شهرستان قائم شهر برگزار شد.

رقیه مرادی، کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، در اين آیین ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، با اشاره به شخصیت والا، جایگاه و منزلت این بانوی اسلام، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به ‌عنوان الگوی زنان عالم و الگوی معرفت به خدا است.

وی با اشاره به فضائل حضرت فاطمه(س) به استناد احادیث و روایات شریفه، افزود: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه خداوند را به خوبی معرفی کرده و در کنار آن معرفت به ولایت و امامت را به مسلمانان سفارش کرده است که باید الگوی ولایت‌مداری برای همگان قرار گیرد.

مرادی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به دفاع از ولایت و امامت پرداخته و تا آخرین لحظه از حریم دین نبوی دفاع کردند.

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه حضور مقتدرانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) در جامعه بیانگر این است که در جامعه اسلامی بانوان می‌توانند در کنار نقش همسری و مادری خود با حفظ حجاب کامل در فعالیت‌های اجتماعی نیز حضور پیدا کنند، خاطر نشان کرد: بانوی بزرگ اسلام در زندگی پرفراز و نشیب، اما کوتاه و پرثمر خود به همه ثابت کرد که فضیلت یک زن به زیبایی ظاهری او نیست، بلکه به اصالت، دینداری و حق‌گویی او برمی‌گردد که هرگز نباید در دست‌اندازهای روزگار و ناملایمتی‌ها دچار تغییر، تحول و یا دستخوش حوادث شود.

وی اظهار کرد: امروزه بانوان ما باید سیره و سلوک آن حضرت را معیار زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند و بدانند که زیبایی‌های معنوی و ارزشی می‌تواند سعادت ابدی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha