جشنواره «چیله گئجه‌سی» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4189087
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

جشنواره «چیله گئجه‌سی» در اردبیل برگزار شد

جشنواره «چیله گئجه‌سی» در آستانه شب یلدا با حضور دهیاری 12 روستای بخش مرکزی شهرستان اردبیل در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

جشنواره «چیله گئجه‌سی» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، جشنواره «چیله گئجه‌سی» با حضور دهیاری 12 روستای بخش مرکزی شهرستان اردبیل و در قالب ارائه آیین‌های یلدایی، 28 آذرماه در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

حسن محمدی‌ادیب، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: در چنین شرایطی که جنگ رسانه‌ای بزرگی علیه کشورمان وجود دارد برای ما لازم است که مراسم و آیین‌های سنتی و اصیل خود را زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: شب یلدا یک جشن کهن در کشور ماست که آیین‌های متنوعی در جای جای کشورمان در این شب اجرا می‌شود و برگزاری جشنواره‌های یلدایی و توجه خانواده‌ها به این آیین می‌تواند در احیای آیین‌های یلدایی مؤثر باشد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل تأکید کرد: از عوامل برگزارکننده جشنواره چیله گئجه‌سی در اداره کل میراث‌ فرهنگی و همچنین در بخشداری مرکزی شهرستان و دهیاری‌ها تشکر می‌کنم و این نوید را می‌دهم که اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل در راستای ایجاد نشاط اجتماعی تلاش می‌کند هر ماه حداقل دو برنامه در سطح استان برگزار کند.

در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع و مرتبط با شب یلدا، اهالی 12 روستای بخش مرکزی اردبیل در قالب غرفه‌ها آداب، رسوم، غذاها و آیین‌های یلدایی خود را در معرض نمایش گذاشتند.

انتهای پیام
captcha