ورود دستگاه قضا برای حل مشکل ۲۸۶ ساله اراضی وقفی مروست
کد خبر: 4189175
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

ورود دستگاه قضا برای حل مشکل ۲۸۶ ساله اراضی وقفی مروست

رئیس کل دادگستری استان یزد، وقف دو دانگ اراضی مروست را از چالش‌های جدی این شهرستان خواند و گفت: اگرچه بارها تفاهم‌های مختلفی بین آستان قدس رضوی و مسئولان محلی شهرستان صورت گرفته اما متأسفانه تاکنون هیچ‌کدام اجرایی نشده است.

غلامعلی دهشیری، دادگستری یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، روز گذشته، 29 آذرماه در نشستی که به منظور حل مشکل 286 ساله اراضی وقفی شهرستان مروست با حضور مدیران مرتبط و اعضای شورا و مقامات محلی به میزبانی دستگاه قضا برگزار شد، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته جهت حل این مشکل در طول سال‌های گذشته گفت: اگرچه بارها تفاهم‌های مختلفی بین آستان قدس رضوی و مسئولان محلی شهرستان صورت گرفته اما متأسفانه تاکنون هیچ‌کدام اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: مشکل وقف بودن دو دانگ اراضی مروست یکی از چالش‌های جدی در این شهرستان است که با حل آن قطعاً شاهد رشد و رونق و سرمایه‌گذاری در این شهرستان خواهیم بود.

دهشیری بر لزوم همراهی مسئولان دستگاه‌های ذیربط در این حوزه تأکید کرد و افزود: آستان قدس رضوی با رعایت موازین شرعی حدود وقف و نگاه باز و وسیع با همت دستگاه قضا و سایر نهادهای اجرایی و نظارتی به دنبال حل موضوع چند صد ساله  به نفع مردم، جامعه و وقف با رعایت موازین شرعی و مصلحت وقف است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به عزم جدی مسئولان ارشد استان و آمادگی طرفین جهت حل این مشکل گفت: باید فرصت ایجاد شده را مغتنم شمرد و با استفاده از فناوری نوین و با سرعت و دقت تا حل کامل این چالش موضوع را پیگیری کرد.

انتهای پیام
captcha