رویداد «پیشگام» نخبگان را برای حل مسائل به میدان می‌آورد
کد خبر: 4189187
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

رویداد «پیشگام» نخبگان را برای حل مسائل به میدان می‌آورد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: رویداد پیشگام یک رویداد مسئله محور و به دنبال حل مسائل با همکاری عموم جامعه است لذا می‌تواند حلقه اتصال این ظرفیت‌ها برای رشد جامعه باشد.

حل مسائل

به گزارش ایکنا بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان تبلیغات قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف پورآرین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در حاشیه برگزاری رویداد پیشگام در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری رویداد پیشگام قزوین، گفت: دومین رویداد پیشگام به همت مرکز ایتان و پیشگام و با همکاری و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین ۲۹ آذر در قزوین آغاز به فعالیت کرده است. دومین رویداد پیشگام قزوین طی ۲ مرحله سه روزه در پایان هفته جاری و هفتم هشتم و نهم دی ماه در ۶ روز برگزار خواهد شد. گروه‌های شرکت کننده در این رویداد پیش از برگزاری آن مصاحبه شده و با موضوعات مشخصی فعالیت و به حل مسئله می‌پردازند.

وی بیان کرد: رویداد پیشگام کمکی به مدل مردمی‌سازی دولت و حاکمیت است و برای شرکت در این رویداد ۸۰ تیم در قزوین ثبت نام کرده‌اند که از این میان ۳۰ تیم برتر توسط داوران انتخاب شده‌اند به ریشه‌یابی در خصوص مسائل مهم و کلان استان که خود انتخاب کرده‌اند می‌پردازند و نیز در این راه اساتید حل مسئله از تهران همراه گروه‌ها خواهند بود و آن‌ها را در مسیر احصای مسائل و رسیدن به پاسخ تا رفع مشکل همراهی می‌کنند.

پورآرین ادامه داد: تلاش ما این است که در زمان برگزاری رویداد پیشگام مسئولین بتوانند از این رویداد بازدید داشته باشند و از نزدیک با روند حل مسئله توسط جوانان و نخبگان آشنا شوند و اگر ممکن بود از راه حل‌ها در موضوع مدیریت خود بهره ببرند، همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارند مسائل باید توسط خود مردم حل شود و نیز این روند کمک می‌کند که به مردمی‌سازی دولت نزدیک شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: دولت سیزدهم و نماینده دولت در استان قزوین در خصوص این مردمی سازی اهتمام دارند و این رویداد می‌تواند به یک خروجی مناسب برای اتصال نخبگان به تصمیم‌سازی باشد.

استقبال استانداری قزوین از افراد دغدغه‌مند

محمد خورشیدی، مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری قزوین نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگارن اظهار کرد: برگزاری دومین رویداد پیشگام قزوین با اصرار دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری قزوین اتفاق افتاده است چراکه رویکرد این تیم‌ها در راستای پیدا کردن راهکار برای مشکلات است و ما برای حل مسئله به تیم‌سازی و پیمودن مسیر حل مسئله از این طریق نیازمندیم.

وی ادامه داد: پیشگام رویدادی است که تیم‌ها را با یک ادبیات جدید از حل مسئله آشنا می‌کند. ما برای انجام رویکرد مردمی‌سازی دولت به تیم‌های فعال و با علم نیاز داریم که بتوانند متوجه موضوعات باشند و از پس حل آن برآیند که برای انجام آن به دوره‌های توانمندسازی و آموزش و تقویتی نیازمندیم که رویداد پیشگام می‌تواند در این مسیر کمک حال ما باشد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تفاوت رویداد پیشگام یک و ۲ در این است که مجموعه استانداری به دنبال برگزاری دومین رویداد پیشگام بوده است و تیم مدیریتی استان این انگیزه را دارد که با هم‌افزایی پس از انجام رویداد، با ظرفیت نخبگان و تیم‌هایی که توانسته‌اند به حل مسئله زیر نظر اساتید برسند و انگیزه لازم برای پیگیری را داشته باشند همکاری کند.

انتهای پیام
captcha