تبیین ۴ اقدام راهبردی صمت چهارمحال‌وبختیاری در حوزه عفاف و حجاب
کد خبر: 4189714
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

تبیین ۴ اقدام راهبردی صمت چهارمحال‌وبختیاری در حوزه عفاف و حجاب

معاون توسعه مدیریت و منابع صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به استقرار بزرگ‌ترین واحدصنعتی چادر مشکی در شهرکرد و تولید ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در شهرستان بروجن و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، چهار اقدام راهبردی به همت صمت استان اجرایی شده است.

صادق مهدیان، معاون صمت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، صادق مهدیان، معاون توسعه مدیریت و منابع صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به استقرار بزرگ‌ترین واحد صنعتی چادر مشکی در شهرکرد و تولید 40 درصد نخ پلی استر کشور در شهرستان بروجن و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، چهار اقدام راهبردی به همت صمت استان اجرایی شده است.

مهدیان افزود: تأمین مواد اولیه کارخانجات مرتبط با زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، دوخت و نظارت بر شبکه توزیع و حمایت‌های تسهیلاتی در زمینه تولید و توزیع پوشاک ایرانی اسلامی از جمله این اقدامات راهبردی هستند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، هم‌ اکنون 9 مرکز عرضه محصولات عفاف و حجاب در شهرستان شهرکرد مستقر شده‌اند و 10 غرفه مزایده‌ای شهرداری شهرکرد در مجتمع پردیس نیز به تولیدکنندگان اتحادیه صنف پوشاک زنانه منطبق با الگوهای ایرانی اسلامی اختصاص یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهت تولید لباس متناسب با الگوهای ایرانی اسلامی و عفاف و حجاب طرح‌های حمایتی و تسهیلات ویژه نیز در استان اجرایی شده است، تأکید کرد: تاکنون افزون بر 60 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره در قالب مشاغل خانگی به 122 تولیدکننده پوشاک و 190 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 16 به صنوف تولیدی پوشاک اعطا شده است.

مهدیان همچنین گفت: طرح‌های صنعتی و واحدهای تولیدی پوشاک که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر شوند از هفت تا 11 سال معافیت مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در پایان اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، غرفه عرضه محصولات فرهنگی عفاف و حجاب در پیوست تمامی نمایشگاه‌های عمومی استان برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha