پایان مرمت آرامگاه سعدی تا 10 روز آینده
کد خبر: 4190087
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

پایان مرمت آرامگاه سعدی تا 10 روز آینده

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد مرمت بنای آرامگاه سعدی انجام‌ شده است و تا ۱۰ روز آینده این پروژه به پایان می‌رسد.

آرامگاه سعدیبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس،‌ محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، امروز، پنجم دی‌ماه با اشاره به روند مرمت آرامگاه سعدی  گفت: تعمیرات، مرمت و مقام‌سازی کالبد اصلی و سنگ‌نماهای بخش داخلی و خارجی پیرامون مقبره سعدی با پیشرفت حدود ۹۰ درصد تا ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه مرمت آرامگاه سعدی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا در استان فارس است، افزود: اعتبار اختصاص‌یافته به این پروژه بیش از ۱۱ میلیارد ریال بوده است.

ثابت اقلیدی بیان کرد: معماری آرامگاه سعدی، ترکیبی از معماری قدیم و جدید است که ستون‌های افراشته و بلند و کاشی‌کاری‌های زیبای لاجوردی است. بنای فعلی آرامگاه سعدی از سال ۱۳۳۰ ساخته‌ شده است؛ معماری بنا تاکنون به همان شکل حفظ‌ شده است که از دهه ۶۰ تاکنون به علت گذر زمان آسیب‌هایی ناشی از فرسایش در بنا به‌وجود آمد که ضرورت مرمت بنا را دوچندان کرده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: با توجه‌ به اهمیت این بنای میراثی، ضمن مطالعاتی که بر روی آسیب‌های بنا انجام شد، مرمت بنا در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفت و پس از تهیه طرح مراحل مرمت بنا توسط متخصصان مرمت تخت جمشید آغاز شد.

انتهای پیام
captcha