خیرین، مدارس استثنایی را یاری دهند
کد خبر: 4190292
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

خیرین، مدارس استثنایی را یاری دهند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به نقش خیرین مدرسه‌ساز در رشد و توسعه تعلیم و تربیت در استان و کشور گفت: خیرین مدرسه‌ساز باید مدارس استثنایی کردستان را یاری دهند.

طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان امروز، ششم دی در سومین جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی گفت: بحث در مورد کودکان استثنایی بیان تفاوت‌ها، احیای انسان‌ها، ایفای مسئولیت‌ها، رفع موانع و هموار کردن طریق رشد و شکوفایی انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هفت گروه دانش‌آموزی از آموزش‌وپرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی دریافت می‌کنند، افزود: نیم درصدی جمعیت دانش‌آموزان استان کردستان را دانش‌آموزان استثنایی تشکیل می‌دهند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: این دانش‌آموزان بنا به وضعیت جسمانی و خلقت خود نیازشان ویژه نیست بلکه نحوه برآورده کردن نیازشان ویژه است که این مهم و تکلیف سنگین برعهده متولیان جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت 534 نفر از عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان گفت: 77 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی به یک هزار و 496 دانش‌آموز با نیاز ویژه در 244 کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

محمدی ادامه داد: 589 دانش‌آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر و یک هزارو 400 دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه در مدارس عادی و با بهره‌مندی از خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی آموزش‌وپرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار 485 دانش آموز با نیاز‌های ویژه از خدمات آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان بهره می‌برند، گفت: یکی از دستاورد‌ها و شاخص‌های آموزش‌و‌پرورش استثنایی حضور دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس عادی (فراگیرسازی) است که باید حفظ و تعامل این دانش‌آموزان با همسالان خود تقویت شود.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان اظهار کرد:  30 هزارو 580 نفر که صد درصد جامعه ورود به پایه اول ابتدایی را تشکیل می‌دهند در برنامه ملی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی سال تحصیلی 1402-1401 شرکت کردند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی عملیاتی در سطوح مختلف وبرشمردن هشت شاخص اصلی عملکردی آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب 41 برنامه اصلی به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به نقش خیرین مدرسه‌ساز در رشد و توسعه تعلیم و تربیت در استان و کشور گفت: خیرین مدرسه‌ساز مدارس استثنایی کردستان را یاری دهند.

محمدی در پایان کلنگ‌زنی زمین احداث اولین مدرسه آموزشی و توانبخشی دانش‌آموزان طیف اوتیسم، ارائه خدمات رایگان کتابخانه مرکزی، ارائه خدمات سلامت رایگان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، کسب سه رتبه اول کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی، کسب مقام اول کشوری در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان ناشنوایان جهان را از اهم اقدامات عملکردی آموزش وپرورش استثنایی استان ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha