6450 فرصت شغلی برای مددجویان گیلانی ایجاد شد
کد خبر: 4190335
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

6450 فرصت شغلی برای مددجویان گیلانی ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از ایجاد 6 هزار و 450 فرصت شغلی طی 9 ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: توانمندسازی محرومین و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های کمیته امداد است.

عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز، 6 دی‌ماه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پیش‌بینی شده در سال‌جاری 13 هزار و 825 فرصت شغلی با اعتبار یک‌هزار میلیارد و 382 میلیون تومان ایجاد شود، اظهار کرد: تاکنون توانسته‌ایم با تحقق 47 درصد برنامه پیش‌بینی شده، تعداد 6 هزار و 450 فرصت شغلی با اعتبار 733 میلیارد تومان در استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دهک‌های یک تا پنج می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی برخوردار شوند، گفت: برطرف کردن نیازهای اساسی اقشار کم برخوردار، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملی از اهداف این طرح می‌باشد.

اهرابی با تأکید بر اینکه ایجاد فرصت شغلی برای محرومین موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود، افزود: توانمندسازی محرومین و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های کمیته امداد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان و راهبران شغلی در دستورکار کمیته امداد استان قرار دارد.

وی هدایت فعالیت‌های اشتغال به سمت مردمی کردن و برون‌سپاری را از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و بیان کرد: استفاده از ظرفیت جهادگران، کانون‌های کارآفرینی، مراکز نیکوکاری تخصصی کارآفرینی و مجموعه‌هایی از این قبیل باعث کارآمدتر شدن امور خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با اشاره به فرآیند ایجاد فرصت‌های شغلی در کمیته امداد، گفت: بر این اساس آمایش و نیازسنجی، استعدادسنجی، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی، ارتقای مهارت‌های شغلی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان، نظارت سه تا پنج ساله جهت پایداری طرح و ایجاد زمینه فروش محصولات تولیدی از جمله حمایت‌های کمیته امداد در این بخش است.

انتهای پیام
captcha