موانع احداث مسجد بین‌راهی پلیس راه شهرکرد رفع می‌شود
کد خبر: 4190342
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
معاون استاندار چهارمحال‌وبختیاری تأکید کرد

موانع احداث مسجد بین‌راهی پلیس راه شهرکرد رفع می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: مشکل مسجد بین‌راهی پلیس راه شهرکرد با یک گفت‌وگو بین مدیران دو نهاد محیط زیست و راه و شهرسازی مرتفع خواهد شد که جا دارد این تعامل صورت بگیرد و هر چه سریع‌تر این مشکل در یک بازه زمانی کوتاه و مشخص رفع شود.

محسن حسین میرزایی، معاون سیاسی استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز، ششم دی‌ماه در دومین نشست شورای اقامه نماز و زکات استان در سال ۱۴۰۲ که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد با اشاره به اینکه در کنار کارهای سخت‌افزاری برای نماز باید مقوله نرم‌افزاری این فریضه الهی نیز مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: احداث نمازخانه‌های مدارس، نمازخانه‌های بین‌راهی، تجهیز مساجد و ... مهم هستند اما مهم‌تر آن است که آحاد جامعه به نماز علاقه‌مند شوند و در این راستا، اگر اولویت را به نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان بدهیم، موفق خواهیم شد.

وی ادامه داد: مشکل مسجد بین‌راهی پلیس راه شهرکرد با یک گفت‌وگو بین مدیران دو نهاد محیط زیست و راه و شهرسازی مرتفع خواهد شد که جا دارد این تعامل صورت بگیرد و هر چه سریع‌تر مشکل در یک بازه زمانی کوتاه و مشخص رفع و کار احداث شروع شود.

جایگاه مهم آموزش‌وپرورش در مسائل فرهنگی 

حسین‌میرزایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری ناظر بر اهمیت آموزش‌وپرورش که مصدر هر کار مهم فرهنگی تأثیرگذار است، توضیح داد: همه ما باید همت کنیم و عزم مسئولان این باشد که به آموزش‌وپرورش کمک کنیم و اگر امروز این اتفاق بیفتد، در آینده معضلات فرهنگی نخواهیم داشت؛ تحقق نتیجه کار فرهنگی امروز و فردا اتفاق نمی‌افتد زیرا کار فرهنگی مستلزم حوصله و صبر است و امروز اگر کار فرهنگی مؤثر صورت بگیرد در سنوات آینده می‌توانیم میوه شیرین آن را بچینیم.

وی با تأکید بر اینکه زمینه کار فرهنگی در پایه‌های ابتدایی آموزش‌وپرورش فراهم است، بیان کرد: پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی بهترین جایگاه برای کار فرهنگی هستند و لذا همه ما باید به این نهاد کمک کنیم تا کار بزرگ فرهنگی صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تدبیر این معاونت مبنی بر کمک به آموزش‌وپرورش، گفت: این بنا را داریم که اعتبارات فرهنگی استان به سمت آموزش‌وپرورش سوق یابد زیرا معتقدیم همه دستگاه‌ها باید یاری‌گر این نهاد باشند و اگر کار اصولی و اساسی در آموزش‌وپرورش انجام شود، در آینده میوه آن شیرین خواهد بود. 

حسین‌میرزایی تصریح کرد: زنگ نماز مدارس هم باید بهانه‌ای باشد برای اینکه دانش‌آموز را علاقه‌مند به نماز کنیم و باید راهکاری اندیشیده شود که دانش‌آموزان با رغبت و علاقه خود به سمت این فریضه دینی گام بردارند.

محمد کریمی، رئیس ستاد اقامه نماز

عملکرد سه‌ماهه ستاد اقامه نماز استان 

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری در خصوص اهم اقدامات این نهاد در سه ماهه اخیر، اظهار کرد: طرح «محراب» در ۱۰ مدرسه علمیه با حضور سه نفر از اساتید مرکز تخصصی نماز و با مشارکت حوزه علمیه استان در طی این مدت در دستور کار قرار داشته و اجرایی است.

وی با ذکر اینکه دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات مدارس و طلاب طرح امین و هجرت در شهرستان‌های شهرکرد و لردگان اجرایی شده است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در برپایی این دوره‌های آموزشی مشارکت داشتند.

کریمی ادامه داد: همچنین دوره‌های آموزشی معلمان پایه هشتم پسرانه شهرکرد و پایه سوم دخترانه بروجن با همکاری آموزش‌وپرورش اجرایی شد؛ برگزاری دوره آموزشی مدیریت برنامه‌های یادواره نماز یا طرح «مبین» ویژه مدیران مدارس با همکاری این نهاد از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی به برگزاری سمینار آموزش همگانی نماز ویژه بانوان مساجد و بسیج محلات با همکاری سپاه اشاره و بیان کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نماز ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در پایان گفت: برگزاری اجلاس‌های شهرستانی نماز، برگزاری مسابقات کتابخوانی نماز، ضبط کلیپ‌های کوتاه با موضوع نماز با مشارکت اساتید مرکز تخصصی نماز و صدا و سیما، برگزاری مسابقات متن محتوایی نماز در مناسبت‌های ملی و مذهبی، اجرای طرح تصحیح قرائت نماز با همکاری آموزش‌وپرورش و برپایی دوره‌های معارف مهدویت در برخی ادارات و نیز برنامه‌ریزی برای برپایی جشنواره استانی نوگلان مؤذن و جشنواره شعر نماز جمعه از اهم فعالیت‌های سه‌ماهه ستاد اقامه نماز استان است.

انتهای پیام
captcha