دو جلد قرآن کریم به موزه رشت اهدا شد
کد خبر: 4190498
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

دو جلد قرآن کریم به موزه رشت اهدا شد

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل ‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از اهدای دو جلد قرآن کریم مربوط به ۱۵۰ سال پیش، توسط یکی از شهروندان به موزه رشت خبر داد.

قرآن اهدایی به موزه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی، محمدرضا امیری‌نژاد، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل ‌میراث فرهنگی استان از اهدای دو جلد قرآن کریم به موزه رشت خبر داد و اظهار کرد: طی اقدام فرهنگی یکی از شهروندان به نام «حسین فریدی» دو جلد قرآن مجید به موزه رشت اهدا شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حرکت فرهنگی این شهروند عزیز گیلانی گفت: یک جلد از قرآن چاپی و جلد دیگر آن دست‌نویس با درج تاریخ، مربوط به ۱۵۰ سال پیش است و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی است.

امیری‌نژاد با اشاره به اینکه موزه بهترین مکان برای محافظت و نگهداری آثار نفیس و ارزشمند است، افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی امانت‌داری است که علاوه بر اینکه بهره مندی از اشیای نفیس را میان مردم به اشتراک می‌گذارد، امانت گرانبهای نیاکانمان را سالم به آیندگان تحویل می‌دهد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل ‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تأکید کرد: از همه مردم فهیم و فرهنگ دوست استان گیلان درخواست می‌شود در صورت تمایل با تشریف فرمایی به موزه‌های استان و واحدهای مختلف شهرستانی نسبت به اهدای اشیاء ارزشمند معنوی خویش اهتمام ورزند.

انتهای پیام
captcha