بصیریت‌افزایی محور اصلی برنامه‌های گرامیداشت 9 دی باشد
کد خبر: 4190606
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

بصیریت‌افزایی محور اصلی برنامه‌های گرامیداشت 9 دی باشد

امام جمعه ماهدشت کرج گفت: برنامه‌های گرامیداشت ۹ دی بیش از آنکه از جنس شعار باشد که شعار هم در جای خود لازم است، باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد.

حجت الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت کرج

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت کرج، هشتم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه شخصیت و زندگی زنان برجسته جهان اسلام نشان دهنده تفکر اسلام درباره زن است، مطرح کرد: در رأس تمام این زنان عالم، فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر است. امروز جامعه زن در جهان در خلأ به سر می‌برد و گمراهان تاریخ دست او را گرفته‌اند و حربه‌های تمجیدآمیزی برای فریب زنان می‌زنند. امروز باید این خلأ را جبران کنیم.

وی افزود: مردم دنیا باید پیام حضرت زهرا (س) را بدانند و افتخار کنند که ایشان را اسوه و الگوی خود قرار دهند. بانوان و دختران جوان و انقلابی برای نزدیکتر شدن به ترسیم حضرت فاطمه (س) از زن مسلمان تلاش کنند. مراکز مرتبط از جمله حوزه‌های علمیه در میان زنان و دختران جهاد تبیین به راه بیندازند.

رادمرد عنوان کرد: برای درک حماسه ۹ دی باید ریشه‌ها و نتایج این حرکت عظیم و حیاتی را مورد بررسی و تحلیل قرار داد. ۹ دی، تقابل مردم با مردم نبود، بلکه تقابل ملت صاحب ایران اسلامی و وفادار به قانون اساسی و آرمانهای امام راحل علیه مخالفان با این جریان الهی بود و دشمنان را از شکست دادن انقلاب مأیوس کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های گرامیداشت ۹ دی بیش از آنکه از جنس شعار باشد که شعار هم در جای خود لازم است، باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد، مطرح کرد: سردار سلیمانی یکی از شخصیت‌های جریان ساز دی ماه است که حرکت، اقدام، تبعیت محض از ولایت، در میدان بودن، اخلاص و معنویت او را خاص کرده بود که می‌تواند الگویی برای جوانان باشد.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به ترور سردار رشید اسلام شهید سید رضی موسوی بیان کرد: این افراد مخلص که در آسمان معروف و در زمین گمنام هستند، پس از شهادتشان معرفی می‌شوند. انتقام شهادت این دلیرمردان حداقل کاری است که باید انجام داد. با توجه به اینکه ترور شخصیت‌های مهم و دانشمندان ما به دست اسرائیل بوده، پاسخ باید بازدارنده باشد.

این مسئول با طرح این سوال که برنامه اقدام جهاد کشاورزی برای ماهدشت چیست، بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان از نظر زمین و آب تصفیه برای کشاورزان، برنامه امسال شما چه بود و برنامه سال‌های آینده چیست؟ برای حل مشکلات کشاورزان این منطقه چه اقدامی انجام شده است؟ مصلی در اختیار شماست، در جمع کشاورزان برنامه‌های خود را تشریح و به مشکلات رسیدگی کنید.

انتهای پیام
captcha