استمرار انقلاب اسلامی از مسیر تمسک به قرآن می‌گذرد
کد خبر: 4190764
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
در گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی‌ در اصفهان مطرح شد

استمرار انقلاب اسلامی از مسیر تمسک به قرآن می‌گذرد

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر به دنبال استمرار انقلاب اسلامی هستیم، باید برای بصیرت حساب جداگانه و عظیم باز کنیم و آن، تمسک به قرآن است.

محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی‌ فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 9 دی‌ماه در اجتماع مردم اصفهان به‌مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: در طول سال‌های متمادی و درخشان مذهب تشیع، اصفهان نگین درخشان این درخشش نورانی بوده است؛ این شهر مقدس، مبارک و زیبا صدها سال مظهر بصیرت و مرجع معنویت محسوب می‌شده و برای همه دنیا جذابیت داشته؛ نه فقط به‌دلیل معماری، امور دنیایی و زیبایی‌های طبیعی، بلکه علاوه بر این‌ها، جذابیت‌های معنوی و علمی نیز داشته که آثار باستانی و سابقه تاریخی بیانگر این ادعاست و امروز در این اجتماع مقدس و نورانی مردم انقلابی اصفهان، از یک تاریخ ماندگار یعنی هشتم دی‌ماه 88 یاد می‌کنیم.

وی خطاب به مردم اصفهان گفت: شما یک روز زودتر از مردم ایران به صحنه آمدید و غیرت دینی خود را نشان دادید. این بصیرت مردم اصفهان و ایران محصول عمل به روایتی نورانی‌ است که آینده ما را روشن می‌کند و آن حدیث مشهور ثقلین از حضرت‌ محمد(ص) است که ایشان نه فقط در روزهای پایانی حیات خود، بلکه در عرفات، منا، مکه، مدینه و جاهای گوناگون، مکرر آن را نقل می‌کرد.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر دقت در مضامین حدیث ثقلین افزود: این حدیث، تابلوی من و شماست و گمراهی از ما دور است تا زمانی که در پناه قرآن و عترت باشیم. مردم اصفهان این‌گونه بودند و همواره در پناه قرآن و عترت زیستند. قرآن بصیرت‌افزایی می‌کند. کتاب انقلاب اسلامی، قرآن مجید و بصیرت محصول تدبر در قرآن و انس با آن است.

وی تصریح کرد: با نگاهی به زندگی علمی و معنوی مقام معظم رهبری می‌بینیم که این انسان الهی، یک فقیه، عالم و رهبر قرآنی است، بیشترین وقت خود را با قرآن سپری می‌کند و کلیدواژه‌هایی که در طول دوران رهبری خود مطرح کرده، همه از قرآن گرفته شده است. اگر از استقامت، بصیرت، فتنه، نفوذ، نفاق و تمدن اسلامی سخن گفته، تمام این کلیدواژه‌ها برگرفته از قرآن است.

بصیرت فتنه را خنثی می‌کند

تویسرکانی با اشاره به فتنه سال 88 و در کنار آن، بصیرت‌ورزی در 9 دی‌ماه آن سال گفت: آنچه فتنه را خنثی می‌کند، بصیرت است. به مسیر نورانی انقلاب اسلامی نگاه کنید؛ انقلاب آمد تا به انسان حیات طیبه و سعادت دنیوی و اخروی بدهد و جهانیان را از عدالت، صلح، پیشرفت، آزادی، معنویت و اخوت بهره‌مند کند. این انقلاب راه طولانی در پیش داشته و تا طلوع خورشید ولایت عظما استمرار دارد و این وعده الهی‌ست. این راه طولانی، نورانی و خوش‌عاقبت نیازمند بصیرت است. اگر دشمن فتنه می‌کند، تعجبی ندارد، او باید فتنه کند. هرچه دشمن قوی‌تر باشد، قدرت ما بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از منابع بصیرت قرآن است، ادامه داد: اگر به‌دنبال استمرار انقلاب اسلامی هستیم، باید برای بصیرت حساب جداگانه و عظیم باز کنیم و آن، تمسک به قرآن است. قرآن می‌تواند ما را از منجلاب فضای مجازی نجات دهد؛ قرآن نور، شفا و هدایت است و دستگیری می‌کند. حفظ قرآن، قرائت قرآن، تدبر در قرآن، مسابقات قرآن، فهم قرآن و انس با آن می‌تواند ملت ما را از فتنه‌های عجیب و غریب دشمن اعم از تهدیدات نرم، سخت و نیمه‌سخت نجات دهد. کسی که با قرآن آشناست، به پدیده‌های اجتماعی که نگاه می‌کند، دچار یأس، افسردگی، تحیر، بی‌تفاوتی و بی‌غیرتی نمی‌شود. کسی که قرآن در فکر، جان و قلب او وجود دارد، مرکز غیرت، تهاجم علیه دشمن، نور و امید می‌شود و به همه دنیا انرژی مثبت صادر می‌کند. در این راه درخشان و نورانی، ما نیازمند قرآن هستیم. انسان باید با قرآن همراه باشد، به استناد ده‌ها حدیث که از ائمه معصوم(ع) نقل شده است.

نماینده ولی‌ فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: وقتی با قرآن همراه باشید و در آن تدبر کنید، می‌بینید جریانی وجود دارد که از مردم و رأی آنها حرف می‌زند، ولی علیه آنها عمل می‌کند. آیات ۲۰۴ تا ۲۰۹ سوره بقره، فتنه ۸۸ را نشان می‌دهد. عده‌ای برای نابودی فرهنگ، دین، جمهوریت و اسلامیت آمدند، ولی با ظاهری فریبنده و سخنانی زیبا؛ این‌ها سخت‌ترین و بدترین دشمنان یک نظام دینی هستند که باطن خود را نشان نمی‌دهند، ولی قرآن این باطن را از طریق بصیرت افشا می‌کند. صحنه را در نظر بگیرید؛ جریانی با پشتیبانی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به جنگ اسلام و مردم آمده است، ولی همواره از مردم و رفراندوم دم می‌زند.

وی تأکید کرد: در سال اول پیروزی انقلاب، پنج انتخابات برگزار شد و در این 45 سال، نزدیک به ۴۰ انتخابات برگزار کرده‌ایم که هر کدام یک رفراندوم است. شمایی که دم از رفراندوم می‌زنید، چرا انتخابات سال 88 را با مشارکت 85 درصدی مردم و اسلامیت و جمهوریت این نظام را به چالش کشیدید؟ جریان فتنه و نفاق در سال 88 به جنگ جمهوریت و رأی مردم آمده بود و می‌خواست دیکتاتوری ایجاد کند؛ ولی این در تاریخ ثبت می‌شود آن مرجع و مقامی که در برابر این دیکتاتوری مدرن ایستاد، ولایت فقیه بود که درواقع، از رأی مردم پاسداری کرد.

تویسرکانی افزود: در سال 88، اولین جایی که جرقه یک خیزش انقلابی و دینی زده شد، اصفهان بود و موج پیروزی جریان انقلاب از این شهر آغاز شد و به تمام کشور سرایت کرد. 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند، رئیس‌جمهور منتخب مردم 24 میلیون و نفر دوم 13 میلیون رأی آورد؛ یعنی اختلافی 10 میلیونی، ولی آنها با وقاحت و دروغ به جنگ مردم آمدند، جوانان ما را فریب دادند و از تقلب سخن گفتند. چقدر مقام معظم رهبری آنها را نصیحت و به تقوا دعوت کرد؛ ولی آنان به پشتیبانی آمریکا، اروپا و صهیونیسم جهانی مغرور بودند.

فتنه 88 سخت‌ترین ضربات را به انقلاب اسلامی وارد کرد

وی تصریح کرد: اکنون که 14 سال از آن دوران می‌گذرد، مشکلاتی که هنوز داریم، در اثر آن فتنه است. در مقام یک طلبه بسیجی اعلام می‌کنم که سخت‌ترین و تلخ‌ترین ضربات را فتنه 88 به انقلاب اسلامی وارد کرد، برای اینکه مردم را از ولایت جدا و پیوند امام و امت را قطع کند و ایران را زیر سلطه استکبار جهانی ببرد؛ ولی خدا به برکت سیدالشهدا(ع) نخواست این اتفاق بیفتد. ششم دی‌ماه ۸۸، عصر روز عاشورا، به خیمه عزا و سوگواران امام حسین(ع) حمله کردند و باطن کثیف خود را نشان دادند. اینجا بود که دوباره غیرت، روح و شجاعت حسینی در مردم زنده شد و فهمیدند جریان مقابل ظاهری زیبا، ولی باطنی کثیف دارد. دو روز بعد از عاشورای 88، مردم به میدان آمدند، همان مردم 19 دی قم، 22 بهمن 57، 23 تیر 77 و همان مردمی که همه جا آمده‌اند و برای این انقلاب سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که امروز چه باید کرد، گفت: راه نجات، سعادت، امید و رسیدن به تمام آرزوها، تمسک به قرآن و عترت است و جز این نیست. ما برای نجات از فتنه‌های آخرالزمان، راهی جز قرآن و ولایت نداریم. قرآن که در محضرش قرار داریم و ولایتی که امروز می‌توانیم به آن تمسک جوییم، ولی‌فقیه امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) بوده که سخن و سیره ایشان، سخن و سیره معصومین(ع) است، از خود چیزی نمی‌گوید و هرچه مطرح می‌کند، از قرآن و عترت است؛ لذا با تبعیت، تلاش خستگی‌ناپذیر، وحدت و همبستگی، جهاد تبیین، صبر و استقامت این مسیر را ادامه می‌دهیم. امروز دولتی انقلابی بر سر کار است که دست‌اندرکاران آن شبانه‌روز کار می‌کنند و زحمت می‌کشند و خود را سرباز ولایت می‌دانند. ان‌شاءالله به برکت خون همه شهدا و ۲۴ هزار شهید استان اصفهان، خداوند متعال مزد این ملت عزیز را ظهور امام زمان(عج) قرار می‌دهد.

وی در پایان تأکید کرد: این راه درخشان و خوش‌عاقبت است و یأس و ناامیدی در آن وجود ندارد، با مردم و نسل جوان گفت‌وگو کنیم و سراغ کسانی برویم که قهر کرده‌اند و سؤال و شبهه دارند، باید با آنها گفت‌وگو کنیم. سال گذشته در جریان آشوب‌ها، فرمانده سپاه اعلام کرد این جوانان خرمشهرهای ما هستند که به اشغال دشمن درآمده‌اند و ما همه آنها را پس می‌گیریم. باید با گفت‌وگو، محبت، مهربانی، تحکیم اعتماد عمومی و تقویت غرور ملی، این کار را انجام دهیم.

محبوبه فرهنگ

انتهای پیام
captcha