وقف بهترین زمینه تحقق تمدن اسلامی است
کد خبر: 4190899
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

وقف بهترین زمینه تحقق تمدن اسلامی است

رئیس کل دادگستری استان یزد سنت حسنه وقف را بهترین زمینه تحقق تمدن اسلامی خواند و گفت:‌ وقف، سرمایه‌گذاری ارزشمند برای رفع نیازهای پایدار و عام‌المنفعه است که با روحیه انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری متجلی می‌شود.

جلسه شورای حفظ حقوق بیت المالبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، نهم دی ماه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان یزد به میزبانی اداره کل اوقاف استان گفت: اموال وقفی، اموالی غریب هستند که اولین هدف متعدیان و متجاوزان به اراضی قرار می‌گیرند، لذا باید از این سنت حسنه پایدار که بهترین زمینه تحقق تمدن اسلامی است پاسداری کرد.

وی خطاب به نهادها و سازمان‌ها و اداراتی که از اموال و اراضی وقفی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: واقفان اهداف متعالی و ارزشمندی را برای املاک و اراضی وقف شده در نظر گرفتند که اکنون باید با پرداخت اجاره حداقلی در نظر گرفته شده به تحقق اهداف خیرمندانه واقف کمک کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه وقف کارکردهای مهمی در حوزه مراکز علمی، آموزشی، درمانی و مدارس دینی دارد، افزود: نفس وقف در تعالی جامعه اسلامی بسیار مؤثر است و یکی از اهرم‌های بسیار خوب اعتقادی برای جبران نیازهای مالی و مادی جامعه به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه وقف، سرمایه‌گذاری ارزشمند برای رفع نیازهای پایدار و عام‌المنفعه است که با روحیه انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری متجلی می‌شود ادامه داد: وقف در انحصار فرد، قشر یا طبقه خاصی نیست و این موضوع می‌تواند به گسترش ارزش‌های معنوی و الهی در جامعه کمک شایانی کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در اداره کل اوقاف یزد و ثبت اسناد استان گفت: تلاش و همکاری این دو مجموعه باعث ثبت بیشترین اسناد املاک و اراضی وقفی در کشور شده است.

انتهای پیام
captcha