برپایی رویداد ملی «روایت حبیب» در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4191071
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

برپایی رویداد ملی «روایت حبیب» در خراسان‌شمالی

رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی از برگزاری سومین رویداد ملی «روایت حبیب» در استان خبر داد.

برپایی رویداد ملی «روایت حبیب» در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌شمالی، اکرم صدیقی، رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی اظهار کرد: این استان سال گذشته نیز میزبان این رویداد ملی بود و امسال قرار است برای دومین مرتبه، رویداد ملی «روایت حبیب» را سه شنبه ۱۲ دی ماه در گود زورخانه آرش کمانگیر مجموعه ورزشی شهید علیدخت بجنورد برگزار کند.
 
وی ادامه داد: این ویژه برنامه که به مدت سه سال متمادی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی همزمان در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید، امسال با شعار «جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی» آغاز به کار خواهد کرد.
 
وی هدف از برگزاری این برنامه را نشان دادن رشادت‌ها، اخلاق، منش و رفتار سردار سلیمانی با زبان هنری به مردم دانست، افزود: ورزشکاران، هنرمندان، پهلوانان و پیشکسوتان عرصه ورزش زورخانه‌ای به یاد سردار دل ها که از ورزشکاران و پهلوانان ورزش‌های باستانی بوده است؛ به اجرای آئین ورزش باستانی می‌پردازند.
 
صدیقی بیان کرد: اجرای مرشد، شعرخوانی یکی از دختران، روایتگری و اجرای موسیقی پاپ توسط یکی از خوانندگان جوان اهل جاجرم، بخش‌هایی از این رویداد است.
 
رئیس حوزه هنری خراسان‌شمالی تاکید کرد: دلیل انتخاب شعار جهان پهلوان سلیمانی برای سومین رویداد ملی روایت حبیب این است که سردار سلیمانی از کودکی در زورخانه فعالیت می‌کرد و این مرام و پهلوانی را از کودکی کسب کرده بود و وظیفه داریم در نشر ارزش‌ها با زبان جهانی هنر و تبیین اهداف انقلاب اسلامی، تلاش کنیم.
 
به گفته وی، این رویداد با مشارکت سپاه جوادالائمه، بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌شمالی و ورزش و جوانان برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha