انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی اردبیل
کد خبر: 4191183
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی اردبیل

تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل میان سازمان ملی بهره‌وری ایران، استانداری اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، ۱۰ دی‌ماه، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل میان استانداری اردبیل، سازمان ملی بهره‌وری ایران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و دانشگاه محقق اردبیلی از سنجش سالانه رشد بهره‌وری در کشور خبر داد و گفت: رشد اقتصادی مبتنی بر ارتقای بهره‌وری از جمله موضوعاتی است که در کشور‌ها مورد توجه بوده و حدود ۲۰ درصد رشد اقتصادی در کشور‌ها نتیجه ارتقای بهره‌وری است و بر افزایش درآمد سرانه نیز تأثیر دارد.

وی از تشکیل کمیته بهره‌وری در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: استانداران به‌عنوان دبیر کمیته و مدیران نیز عضو کمیته هستند که چرخه مدیریت بهره‌وری در استان را تشکیل می‌دهند. کمیته بهره‌وری در استان به تعریف یک مسئله بهره‌وری در هر حوزه اقدام کرده و همچنین به ریشه‌یابی سه مسئله و حل آن اقدام می‌کند. هر سه ماه یک‌بار برنامه‌های بهره‌وری سنجش و نتیجه هر سنجش هم در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران افزایش اختیارات استان را از جمله تمهیدات اتخاذشده در چرخه افزایش بهره‌وری عنوان کرد و گفت: مشارکت دانشگاه‌ها در خصوص انجام مطالعات و تحقیقات در راستای افزایش بهره‌وری و مشارکت دانش‌بنیان‌ها از جمله موضوعاتی است که در راستای تحقق بهره‌وری در استان‌ها مورد تأکید است.

پیشوایی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف بهره‌وری و اجرای برنامه‌ها لازم است تیمی برای پیگیری کار‌های فعالان بهره‌وری تشکیل و همچنین اقداماتی در راستای توانمندسازی فعالان این بخش انجام شود.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت بهره‌وری در همه زمینه‌ها برای رشد و اعتلای استان و کشور، افزایش اختیارات استان‌ها در بهره‌برداری از امکانات و ارتقای بهره‌وری مورد تأکید بوده و لازم است در سطح استان نیز با افزایش اختیارات مدیران برای اصلاح و نوآوری در فرایند‌های اجرایی مبتنی بر توجه به هدف و نتیجه اقدام شود.

وی با اشاره به تأثیر توجه به ارتقای بهره‌وری در تحقق اقدامات و تأمین منابع از داخل استان اردبیل افزود: در صورت تفویض برخی اختیارات به داخل استان، مدیران می‌توانند منابع قابل توجهی را از محل بهره‌وری‌ها تأمین و به پروژه‌ها تزریق کنند.

استاندار اردبیل همچنین با یادآوری اختیارات مدیران استان در راستای اصلاح فرایندها گفت: اگر بتوانیم با اصلاح فرایند‌ها به اهداف ترسیم‌شده برسیم، مسیر را بهتر و با سرعت بیشتری طی خواهیم کرد. در برخی مواقع مدیریت منابع و بهره‌وری در داخل استان اردبیل می‌تواند منابعی به مراتب بیشتر از اعتبارات ابلاغی را عاید استان و پروژه‌های مربوط کند.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا مورد تأکید بوده و تزریق منابع برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به نفع مردم ضروری است.

استاندار اردبیل با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس و اهمیت و نقش انتخابات در رشد و توسعه کشور و استان، بیان کرد: انتخابات ریل‌گذاری پیشرفت و درمان مشکلات کشور است. قانون‌گذاری در مجلس اتفاق می‌افتد و به تبع اولویت‌بندی قوانین مهم و اجرایی کردن قوانین، نقش قابل توجهی در پیشرفت کشور دارد.

وی با تأکید بر مساعدت و همکاری دستگاه‌های اجرایی در پشتیبانی از اقدامات اجرایی انتخابات و افزایش مشارکت در انتخابات اظهار کرد: همچنین مدیران باید در راستای تحقق جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام‌شده را عملیاتی کنند.

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به اهداف این تفاهم‌نامه چهارجانبه گفت: این تفاهم‌نامه در خصوص همکاری در اجرای سیاست‌های کلان ارتقای بهره‌وری در کشور و استان و توسعه و عملیاتی‌سازی برنامه‌های ارتقای بهره‌وری در کمیته‌های تخصصی بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی استان منعقد می‌شود.

وی برنامه‌ریزی راهبردی بلندمدت و اجرایی کوتاه‌مدت جهت دستیابی به شاخص‌های توسعه بهره‌وری استان و تعیین مسیر تخصیص هزینه و منابع‌انسانی به آن را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: همچنین ایجاد زمینه لازم برای همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و مشاوره تخصصی در راستای استفاده از ظرفیت‌های طرفین برای ارتقای زیرساخت‌های مدیریتی، آموزشی و فرهنگی توسعه بهره‌وری در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بخش اقتصادی استان، بخش عمومی و جامعه مورد تاکید خواهد بود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از همکاری در پیاده‌سازی چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان، تهیه و تدوین محتوا‌های آموزشی و ترویجی در حوزه بهره‌وری، برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌های دانش‌افزایی و نشست‌های تخصصی در حوزه بهره‌وری و تهیه و تحلیل گزارش‌های آماری در خصوص وضعیت بهره‌وری استان در قالب این تفاهم‌نامه خبر داد و ادامه داد: همکاری‌های مشترک در تربیت مدرسان حوزه بهره‌وری، پژوهش‌های اثربخش در راستای ارتقای بهره‌وری کشور و استان، شکل‌گیری زیست‌بوم مدیریت بهره‌وری و بکارگیری دانش فنی موجود در سازمان بهره‌وری آسیایی (APO) و سایر سازمان‌های تخصصی بین‌المللی در بنگاه‌های اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی استان نیز در قالب این تفاهم‌نامه انجام شد.

انتهای پیام
captcha