برای ترویج فرهنگ نماز منتظر بخش‌نامه نباشید
کد خبر: 4192408
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
حجت‌الاسلام قرائتی:

برای ترویج فرهنگ نماز منتظر بخش‌نامه نباشید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ نماز منتظر بخش‌نامه نباشید و همت به خرج دهید، گفت: باید پیگیر نماز جوانانمان باشیم و به فرزندانمان از زیبایی‌های نماز بگوییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، امروز، ۱۶ دی‌ماه در آیین آغاز به‌کار سی‌امین اجلاس سراسری نماز که با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مصلای زنجان برگزار شد، اظهار کرد: باید از خود سؤال کنیم چند نمازخوان تربیت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه خداوند نماز را نازل کرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود، تصریح کرد: متأسفانه قرآن مهجور است و عده‌ای نمی‌توانند این کتاب آسمانی را قرائت کنند و حتی تعدادی نیز که در قرائت مشکلی ندارند معنی آیات را نمی‌دانند.

قرائتی با تأکید بر اینکه برای ترویج فرهنگ نماز منتظر بخش‌نامه نباشید و همت به خرج دهید، افزود: باید پیگیر نماز جوانانمان باشیم و به فرزندانمان از زیبایی‌های نماز بگوییم. همچنین ساخت نمازخانه در راستای ایجاد فضایی مناسب برای اقامه نماز و در دسترس بودن این اماکن موضوع دیگری است که باید نسبت به آن توجه داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به مهجوریت قرآن کریم گفت: در آستانه ماه رجب قرار داریم روزانه با قرائت یک صفحه قرآن به این مهم توجه کنیم. همچنین تفسیر نمونه گنجینه ارزشمندی است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده است و از این گنجینه برای تفسیر قرآن برای همه به ویژه دانشجویان در دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قرائت و تفسیر قرآن در دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود، بیان کرد: روحانیون بخشی از منبر خود را به قرائت و تفسیر قرآن اختصاص دهند. در سی‌امین اجلاس سراسری نماز می‌توانیم برای تشکیل نهضت قرآن تصمیم بگیریم.

انتهای پیام
captcha