تولیدکنندگان نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند
کد خبر: 4192622
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

تولیدکنندگان نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند، گفت: امروز در کردستان کسی که سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کند، بالاترین خیانت را به مردم استان می‌کند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۱۷ دی در نشست گرامیداشت و تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی نمونه استان کردستان، گفت: در بیش از یک دهه گذشته تقریبا تمام عناوینی که مقام معظم رهبری برای سال‌ها انتخاب کرده اقتصادی بوده است و این امر اهمیت و ضرورت حوزه اقتصاد، و حمایت از تولید را نمایان می کند.

وی افزود: امروز توانمندی اقتصادی جامعه و کاهش وابستگی اقتصادی کشور به کاهش آسیب‌های اجتماعی و امیدآفرینی منتهی می‌شود و تحقق این اهداف کشور را به شکوفایی می‌رساند و وظیفه همگان است.

استاندار کردستان، تولیدکنندگان را مبارزان جنگ تمام عیار میدان تحریم، قوانین و مقررات، تحولات جهانی، ارزش پول ملی و سایر اتفاقات پیش بینی نشده دیگر ذکر و بیان کرد: رقابت نابرابر با تولیدات خارجی که از مسیرهای غیرقانونی وارد کشور می شوند در شرایط کنونی بسیار سخت و دشوار است.

وی با بیان اینکه توانگر بودن جرم نیست و برخورد با کسی که توان خلق ثروت دارد، با انقلاب اسلامی هیچ گونه ارتباطی ندارد، ادامه داد: امروز هر کس که توانگر و تولیدکننده باشد، خیرخواه محسوب می شود؛ نگاه‌ها باید تغییر یابد.

زارعی‌کوشا افزود: امروز در کردستان، کسی که سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کند، بالاترین خیانت را به مردم استان می‌کند؛ بر همین اساس به مدیران اجرایی تأکید می‌شود باید از کلیشه‌ها در استخدام‌ها گذشت و مسیر را تغییر داد.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان نیازمند حمایت بیشتر دولت هستند، افزود: مجموعه بانک‌های استان همراهی خوبی دارند، اما باید نظارت‌ها بیشتر شود و راستی آزمایی در عرصه تولید صورت گیرد.

استاندار کردستان تأکید کرد: استان‌های زاگرس‌نشین باید از قوانین بانکی معاف شوند، چرا که افزایش نقدینگی و خلق پول در دولت گذشته، تورم افسار گسیخته را به دنبال داشته و دولت کنونی هم مجبور به اعمال محدودیت‌ها و سیاست‌های انقباضی شده است، اما به هر حال تأکید ما معافیت کردستان از برخی قوانین بانکی است.

وی، بازگشت ارز حاصل از صادرات به استان کردستان را خبر خوبی برای استان دانست و گفت: مرزهای ما با اقلیم کردستان سنخیت ندارد و معاملات ما ریالی صورت می گرفت که به ضرر تولیدکنندگان است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه محدود بودن منابع بانکی استان، نیاز به سرمایه در گردش و ابلاغ نشدن تسهیلات تبصره ۱۶ از دیگر مشکلات قابل پیگیری استان کردستان است و بیان کرد: مسیری که اکنون در کردستان برای توسعه طی می‌شود درست و امیدوارکننده است و با اقدامات صورت گرفته، در فصل پاییز کردستان رتبه اول در کاهش بیکاری را در کشور کسب کرده است.

وی، از بهبود کردستان در نرخ تورم در برخی ماه‌های سال خبر داد و یادآور شد: در کردستان، نقش بخش غذایی و خوراکی در تورم بسیار با اهمیت بوده و امید است با راهکارهای درست بتوانیم وضعیت کنونی استان را که مطلوب نیست، بهبود بخشیم.

انتهای پیام
captcha