اجرای طرح «میدان 1402» با فرماندهی 20 هزار دانش‌آموز استان
کد خبر: 4192871
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰

اجرای طرح «میدان 1402» با فرماندهی 20 هزار دانش‌آموز استان

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری طرح میدان 1402 با هدف تبیین پیشرفت‌های کشور با حضور 20 هزار دانش‌آموز استان خبرداد.

علی مهدوی‌خواه، معاون فرهنگی-پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی مهدوی‌خواه، معاون فرهنگی-پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در نشست خبری «طرح میدان 1402» در محل استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: آنچه مهم است این است که ما معتقدیم در یک فضای جنگ شناختی و ترکیبی هستیم با نگاهی به تاریخ هشت ساله دفاع مقدس باید گفت که در واقع جنگ را چه کسانی مدیریت کردند، همین جوانان و نوجوانان بودند که به آنان میدان داده شد و در جبهه حضور یافتند.

وی افزود: بر این اساس و با تجربه از جنگ تحمیلی نیز کافی است در شرایط فعلی زمینه را برای به میدان آمدند جوانان و نوجوانان فراهم کنیم، این‌ها سرمایه‌های ما هستند باید به آنان اجازه دهیم، عهده‌دار نقش‌آفرینی در مسئولیت‌های جدی جامعه باشند.

معاون فرهنگی-پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: اکنون باید تمرین کنیم تا جایی که می‌توانیم میدان را برای دانش‌آموزان باز کنیم و براساس بیانیه گام دوم به جوانان و نوجوانان میدان دهیم و امید است اصحاب رسانه و سایر دستگاه‌ها کمک کنند و این میدان‌داری برای نسل جوان و نوجوان فراهم شود.

وی بیان کرد: در طرح میدان 1402 قرار است دانش‌آموزان در قالب تشکل‌های دانش‌آموزی گرد هم آیند. در این راستا، 20هزار دانش‌آموز به عنوان فرمانده این طرح ثبت‌نام خواهد کرد و هریک عهده‌دار روایت پیشرفت و جهاد تبیین برای 50 نفر در موقعیت کلاسی، محله،  مسجد و منزل خواهند بود.

مهدوی خواه تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است حدود یک میلیون نفر از جمعیت استان را به این واسطه با ظرفیت دانش‌آموزان نسبت به پیشرفت‌های کشور اطلاع‌رسانی کنیم.

معاون فرهنگی-پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص ساختار این طرح بیان کرد: این قرارگاه استانی است که ابلاغیه آن از سوی استاندار صادر خواهد شد، همچنین قرارگاه‌های شهرستان هم با ابلاغ فرمانداری‌ها تشکیل و نشست‌های خبری در سطح شهرستان‌ها هم برگزار می‌شود.

وی افزود: قرارگاه دانش‌آموزی هم عهده‌دار بحث اندیشه‌ورزی و پیش‌برد این طرح را عهده‌دار هستند و هم مسئولیت بررسی و تایید دانش‌آموزان و تولید آثار را عهده‌دار خواهند بود، به این ترتیب دانش‌آموزان  به آثار دسترسی دارند و طی فرآیندی مورد ارزیابی و تایید قرار خواهند داد و این‌ها در ادامه بازنشر خواهد شد.

مهدوی‌خواه اظهار کرد: این‌ موارد کمک خواهد کرد، دستاوردهای کشور تبیین شود. علاوه بر این برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار است که با همت دستگاه‌ها و نهاد‌های استان این اتفاق مبارک رقم خورده و شاهد برگزاری هرچه پررنگ‌تر اردوی راهیان پیشرفت به ویژه بعد از امتحانات خواهیم بود که این اردوها به مقصد شهرک‌های صنعتی و مکان‌های که حاکی از پیشرفت است رقم خواهد خورد.

انتهای پیام
captcha