طرح ملی «آیات زندگی» در بندر ماهشهر اجرا می‌شود
کد خبر: 4192947
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

طرح ملی «آیات زندگی» در بندر ماهشهر اجرا می‌شود

سومین دوره طرح ملی «آیات زندگی» (حفظ موضوعی ۴۰ آیه از قرآن کریم) به همت گروه فرهنگی قرآنی دارالنور زیر نظر شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر اجرا می‌شود.

تلاوت قرآنبه گزارش ایکنا از خوزستان، سومین دوره طرح ملی «آیات زندگی» (حفظ موضوعی ۴۰ آیه از قرآن کریم) به همت گروه فرهنگی قرآنی دارالنور زیر نظر شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر اجرا می‌شود.

جمیله محمدصیداوی، مجری طرح ملی آیات زندگی در این باره گفت: طرح ملی «آیات زندگی» از سوی مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان و به صورت مجازی تدوین شده است. در این طرح که شامل سطوح مختلف 1 تا 10 است، در هر سطح 40 آیه منتخب به همراه ترجمه، شأن نزول، احادیث و پیام‌های آیه به شرکت کنندگان در طرح آموزش داده می‌شود.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح از سال 1401 در بندرماهشهر آغاز شد و در حال حاضر سطح سه آن نیز اجرا شده است. از آنجا که این طرح به صورت مجازی اجرا می‌شود، علاقه‌مندان به حفظ موضوعی از سراسر کشور می‌توانند در آن نام نویسی کنند.

صیداوی ادامه داد: برای شرکت کنندگان در هر سطح، هر هفته 2 آیه (شنبه و سه شنبه) در گروه مجازی ارسال می‌شود تا آن را به همراه ترجمه حفظ کنند. در طول هفته، شأن نزول آیه، پیام و احادیث مرتبط با آن نیز جهت درک بیشتر آن در اختیار قرآن آموزان قرار می‌گیرد.

مجری طرح ملی آیات زندگی افزود: پس از پایان چهل آیه، آزمونی به صورت مجازی برگزار می‌شود و قبول شدگان مدرک حفظ موضوعی سطح یک را دریافت می‌کنند. پس از آن می‌توانند برای نام نویسی در طرح سطح دو اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه بانوان در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، گفت: مهلت نام نویسی در این طرح 6 بهمن و آغاز دوره 14 بهمن است.

صیداوی در پایان درباره اهداف اجرای این طرح گفت: هدف اصلی ایجاد زمینه انس با آیات قرآن کریم و بهره مندی از نور کلام وحی در زندگی است. بدون شک انس با آیات قرآن کریم، آرامش شیرینی برای انسان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
captcha