بازار گردشگری امروز مبتنی بر عرضه و تقاضاست
کد خبر: 4192989
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

بازار گردشگری امروز مبتنی بر عرضه و تقاضاست

محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه بازار گردشگری امروز مبتنی بر عرضه و تقاضاست، گفت: بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر مؤثر است و نباید به شکل سنتی منتظر آمدن مهمان باشیم.

نشست جامعه هتلداران فارسبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی،‌ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس، امروز، ۱۹ دی‌ماه در نشست با جامعه هتل‌داران فارس در شیراز، بازار گردشگری را مبتنی بر عرضه و تقاضا دانست و گفت‌:‌ بازاریابی و تبلیغات در جذب گردشگر مؤثر است و نباید به شکل سنتی منتظر آمدن مهمان باشیم.

وی ضریب اشغال برخی هتل‌ها را ناشی از عدم تبلیغات و بازاریابی مناسب ارزیابی کرد و افزود: اگر ما در استان فارس میراث‌بان بناها و آثار تاریخی جهانی هستیم، اما این تنها برای جذب گردشگر کافی نیست.

ثابت اقلیدی در مقایسه کشور ایران و امارات از جنبه داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری گفت: این دو کشور از نظر دارا بودن آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری قابل قیاس نیستند، اما کشور امارات با برگزاری رویدادهای بین‌المللی نگاه دنیا را به خود معطوف کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس وفاق و همدلی را نقطه قوت خواند و افزود: تلاش کرده‌ام در مدتی که در استان فارس حضور یافته‌ام این وفاق و همدلی را بین بخش‌های دولتی و خصوصی ایجاد کنم و چنانچه با برنامه پیش برویم نتایج خوبی حاصل می‌شود.

ثابت‌ اقلیدی اقامت را رکن اساسی ضریب تکاثری اقتصاد گردشگری قلمداد کرد و گفت: رویدادمحوری منجر به افزایش مدت‌زمان اقامت و در نتیجه بهبود اقتصاد گردشگری استان می‌شود.

وی با اشاره به رویداد پیش‌روی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بیان کرد: استان فارس از نظر داشتن بخش‌های خصوصی توانمند و نیروی انسانی متخصص منحصر به‌فرد است و باید در حد قامت خود در نمایشگاه‌ها شرکت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس ادامه داد: فارس در گذشته به‌طور میانگین چهار تا پنج شب اقامت داشته است که متأسفانه اقامت شب استان روند کاهشی داشته که باید تلاش کنیم که فارس به جایگاه واقعی خود دست یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس رویکرد مدیریتی خود را قائل به سیستم مدیریت بر مبنای مردم بیان کرد و گفت: این سیستم مدیریتی را در نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز تجربه کردیم و نشان داد که اگر مشارکت همگانی را در کارها داشته باشیم موفق خواهیم بود، چنانچه در نمایشگاه همه تشکل‌های مردمی و بخش‌های خصوصی به ما کمک کردند تا نمایشگاه را به بهترین نحو برگزار کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به ظرفیت‌های مذهبی استان اشاره کرد و افزود: در این شهر و استان ظرفیت‌هایی نهفته است که می‌تواند اقتصاد گردشگری را پویا کند از جمله محوریت شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌ بیت(ع) ظرفیت‌هایی بی‌نظیری برای جذب زائران از داخل و خارج در خود دارد.

ثابت اقلیدی میزبانی رویدادها، جشنواره‌ها، سمینارها، همایش‌ها با هر موضوع و مقوله‌ای را کمک به اقتصاد گردشگری استان و مراکز اقامتی دانست و گفت: استان این آمادگی را دارد که میزبان سمینارها و رویدادهای مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری، عملی و... است.

انتهای پیام
captcha