فرهنگ اسلامی را فدای سیاست‌بازی‌ها نکنید
کد خبر: 4193510
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
امام جمعه ماهدشت:

فرهنگ اسلامی را فدای سیاست‌بازی‌ها نکنید

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رادمرد با اشاره به سینمای خانگی و وضعیت فرهنگی که مسئولان آن را دنبال می‌کنند، گفت: با این رفتارها و اعمال و تصمیم‌هایی که گرفتند و می‌گیرند، اساساً فرهنگ را فدای سیاست‌بازی‌ها می‌کنند.

حجت الاسلام علی رادمرد امام جمعه ماهدشت کرج

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، کرج، 22 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی، ماه رجب از حرمت و قداست خاصی برخوردار بوده و فرارسیدن این ماه، نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان برد، گفت: تولی و تبرّی، همانند ایمان به خدا و کفر به طاغوت دو بال برای سلوک به سوی کمال و تعالی و ترقی هستند که هیچ یک به تنهایی کفایت از دیگری نمی‌کند و با یکی از آن دو نمی‌توان صعود کرد.

وی بیان کرد: دشمن در هر زمانی برای پیشبرد اهداف خود برنامه‌ریزی می‌کند و برخی دشمن را دست کم می‌گیرند و عده‌ای اصلاً او را دشمن نمی‌دانند که هم دشمن ندانستن و هم دشمن را دست کم گرفتن خطرناک است و جامعه را آسیب‌پذیر می‌کند. راهبرد اصلی امام راحل تکیه و اعتماد به مردم و آوردن آنها به وسط میدان و سپردن پرچم تلاش و مبارزه به آنهاست، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی در نقطه مقابل این راهبرد هستند.

رادمرد اظهار کرد: سیاست کلان دشمنان بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه است و امروز هم در نهایت رذالت با روش‌های مختلف، این سیاست را پیگیری می‌کنند. یکی از شگردهای دشمن در راهبرد خروج مردم از صحنه، تلاش برای کوچک‌شمردن حضور آنها در مناسبت‌های مهم است. شگرد دیگر آنها مأیوس کردن مردم و به‌خصوص جوانان با بزرگ‌نمایی نکات منفی و سیاه‌نمایی و کوچک شمردن دستاوردها و موفقیت‌ها یا تبدیل کردن نقاط قوت نظام به نقاط منفی است.

وی توضیح داد: به‌عنوان مثال در جریان مبارزه با فساد وقتی دستگاه‌ها فسادی را علنی و قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند یک نقطه قوه است وگرنه اگر بنای مبارزه با فساد نبود که علنی نمی‌شد، اما دشمن موضوع را به گونه دیگری بیان و تحلیل می‌کند. یکی از شگردهای دشمنان اختلاف‌افکنی است، اگر این اختلاف ظرفیت کشوری دارد در همان سطح که بتواند فضای دو قطبی ایجاد می‌کند و اگر این اختلاف ظرفیت شهری و روستایی دارد و حتی کمتر، از آن اختلاف هم نمی‌گذرد و در تنور آن اختلاف می‌دمد.

امام جمعه ماهدشت هدف دشمن را تقویت اختلافات و جدایی‌ها دانست و گفت: وقتی راهبرد دشمن تضعیف شد، مردم در همه صحنه‌ها مانند انتخابات پرشور وارد می‌شوند، به همین دلیل مقام معظم رهبری نگاهشان را از تنها دستگاه‌ها و نهادها برداشتند و متوجه فرد فرد جامعه کردند. همه وظیفه دارند نسبت به انتخابات توجه و حضور حداکثری را تشویق و تبیین کنند، زیرا دشمن با تمام توان برای بی‌رونق کردن انتخابات آمده تا راهبرد امام(ره) را زمین بزند که البته کور خوانده است.

این مسئول تصریح کرد: صهیونیست‌ها در حالی دم از اخلاق و عدالت و حقوق بشر می‌زنند که ۹۷ روز است مردم غیرنظامی را در غزه بمباران می‌کنند، بیش از ۲۳ هزار نفر از جمله بیش از ۱۰ هزار کودک و هفت هزار زن را به خاک و خون کشیده و بیش از هشت هزار نفر هم مفقود شده‌اند. اشغالگران ده‌ها هزار خانه را تخریب و نزدیک به دو میلیون نفر را آواره و بی‌سرپناه کردند و این باریکه را از هر جهت محاصره کرده و هر روز جنایت تازه‌ای را در حق مردم آن مرتکب می‌شوند.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به سینمای خانگی و وضعیت فرهنگی که مسئولان آن را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: با این رفتارها و اعمال و تصمیم‌هایی که گرفتند و می‌گیرند، اساساً فرهنگ را فدای سیاست‌بازی‌ها می‌کنند، با اهداف واهی، خودساخته تصمیم‌هایی می‌گیرند که فرهنگ ایرانی اسلامی را جلوی چشم‌ها ذبح می‌کند و صدایی از جایی بلند نمی‌شود؛ سینمای خانگی یکی از همین مسائل و ذبح‌کننده فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی اضافه کرد: آقایان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صدا و سیما، اعضای ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر)، آقایان مجلس شورای اسلامی و دولت و قوه قضائیه و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگران واقعاً مشغول چه کاری هستید؟ صدا و سیما در پخش فیلم و سریال‌ها و حتی تبلیغات بازرگانی یک قانون دارد و پلتفرم‌های سینما خانگی ۱۸۰ درجه خلاف آن؛ با یک بام و دو هوا که نمی‌شود فرهنگ را مدیریت کرد.

امام جمعه ماهدشت خطاب به متولیان امر متذکر شد: اگر طرح و ایده و برنامه ندارید، چرا کپی‌کننده محتواهای خارجی و غربی هستید؟ بررسی کرده‌اید که فیلم و سریال‌های پر از خشونت سینمای خانگی در مسیر تقویت بزهکاری‌های جوانان مؤثر بوده است؟ چه توجیه‌هایی را می‌آورید و با هزینه این مملکت و دستورالعمل‌های خودتان ریشه فرهنگ ایرانی اسلامی را می‌زنید؟

انتهای پیام
captcha