انتخابات تبلور مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 4193524
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
نماینده ولی فقیه در ایلام:

انتخابات تبلور مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار با بیان اینکه نظام اسلامی، نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت است و انتخابات تبلور مردم‌سالاری دینی در نظام است، گفت: اگر کسی مغلوب تبلیغات دشمن شود و در انتخابات شرکت نکند در واقع آینده خود و کشور را رها کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، 22 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی شهر ایلام اظهار کرد: مردم با لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری در این برهه حساس در انتخابات مشارکت کرده و شایسته‌ترین‌ها را انتخاب خواهند کرد.

وی بیان کرد: امروز دشمن در برابر توانمندی‌های جمهوری اسلامی در ضعیف‌ترین شرایط قرار گرفته است و از طرف دیگر آثار انقلاب اسلامی امروز فراتر از مرزهای ما دشمن را زمین‌گیر کرده است که آثار آن را می‌بینیم؛ دشمن به شدت تبلیغ می‌کند تا مردم را از مشارکت در انتخابات ناامید کند، بنابراین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب عزت و اقتدار ملت و نظام اسلامی است.

کریمی‌تبار با اشاره به انتخابات ارزشمند مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه سال جاری گفت: مقام معظم رهبری از ابتدای سال تأکید فراوانی بر مشارکت گسترده و قوی مردم داشته‌اند. نظام اسلامی، نظامی مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت است و انتخابات تبلور مردم‌سالاری دینی در نظام است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اگر کسی مغلوب تبلیغات دشمن شود و در انتخابات شرکت نکند در واقع آینده خود و کشور را رها کرده است، افزود: انسانی که زنده است باید نسبت به سرنوشت خود تأثیرگذار باشد و این حقی است که تمام افراد واجد شرایط رأی دارند.

وی تصریح کرد: رأی دادن حقی است که همه ما داریم و نباید تبلیغات دشمن موجب شود از حق خود به نفع دشمن صرف نظر کنیم، ما به‌عنوان مسلمان در یک نظام برخاسته از مکتب اسلام، تکلیف داریم در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم، یعنی بر ما واجب است که به‌عنوان یک وظیفه سیاسی، شرعی و مذهبی پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه دشمن ناجوانمردانه تبلیغ می‌کند که حضور مردم را در انتخابات تحت‌تأثیر قرار دهد، گفت: علاوه بر مشارکت، باید تلاش کرد شایسته‌ترین افرادی که می‌شناسیم برای تغییر مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، انتخاب کنیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه قانونگذاری نقش فوق‌العاده‌ای است، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی از طریق قانونگذاری، مسیری را برای دستگاه‌های اجرایی ریل‌گذاری و ترسیم می‌کند و این نقش در سرنوشت همه آحاد جامعه تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه برکات مشارکت حداکثری برای مردم بسیار فوق‌العاده بوده و در واقع تیری بر قلب دشمنان است و آنها را از رسیدن به اهداف ناامید خواهد کرد، اظهار کرد: جامعه‌ای که بخواهد نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشد به راحتی طعمه دشمن خواهد شد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به حماقت و اشتباه راهبردی آمریکا در حمله به یمن افزود: شورای امنیتی که نتوانست جلوی تهاجم آمریکا و اسرائیل را به مردم مظلوم غزه بگیرد و از کودک‌کشی جلوگیری کند، خیلی راحت مجوز حمله به یمن مظلوم را برای آمریکا و هم‌پیمانانش صادر کرد و این‌گونه آشکارا حق‌کشی کرده و از ظالم پشتیبانی می‌کند.

کریمی‌تبار بیان کرد: البته نشانه‌های پشیمان شدن آنها آشکار شده است، وقتی رزمندگان یمن هم ناوهای آنها را مورد هجوم قرار دادند فهمیدند که برنده این جنگ نخواهند بود. با دستوری که مقام معظم رهبری برای انتقام از خون شهدای مظلوم و زائران سردار دل‌ها نیز صادر کردند، دست نیروی مقاومت برای انتقام از بانیان این جنایت یعنی آمریکا و اسرائیل باز خواهد شد.

وی اظهار کرد: چشم‌انداز این آتشی که آمریکا برافروخته است و با کمال بی‌احتیاطی وارد حمایت از متجاوزگران اسرائیلی شده، دستور حمله به یمن را صادر کرده است، منجر به موشک‌باران پایگاه‌های آمریکایی و در نهایت فرار آمریکا از منطقه خواهد شد.

امام جمعه ایلام گفت: اینها مردانی نیستند که در میدان جنگ با مجاهدین مسلمان بتوانند عرض اندام کنند، در جنگ غزه ۳۰۰ هزار نفر اسرائیلی به مشکلات روانی دچار شده‌اند که ۹۱ هزار نفر سربازان اسرائیلی هستند، آنها نمی‌توانند در برابر جوانان عاشق شهادت که از جان خود می‌گذرند، مقابله کنند.

انتهای پیام
captcha