مهم‌ترین شاخصه‌های مبارزاتی امام هادی(ع)
کد خبر: 4194053
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تبیین کرد

مهم‌ترین شاخصه‌های مبارزاتی امام هادی(ع)

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با بیان اینکه امام هادی(ع) الگوی اخلاق‌مداری و امیدآفرینی در مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی است، گفت: امام دهم شیعیان در تقابل با اندیشه‌های انحرافی زمان خود، به جای مبارزه با جاهل درصدد مبارزه با جهل برآمد و با علت‌ها مبارزه کردند.

اخلاق‌مداری و امیدآفرینی شاخصه مهم زمام‌داری امام هادی(ع) استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، ۲۵ دی‌ماه در سخنانی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) در مورد شاخصه‌های مدیریتی آن حضرت گفت: شاخصه‌ای که ما در رهبری امام دهم می‌بینیم مبارزه با اندیشه‌های انحرافی است، به‌گونه‌ای که در تقابل با اندیشه‌های انحرافی زمان خود، به جای مبارزه با جاهل درصدد مبارزه با جهل برآمد و با علت‌ها مبارزه می‌کردند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی داخلی در دوران امامت امام هادی(ع) توسط افراد منحرف شایع بود و تهاجم اقتصادی در جهان اسلام و مسلمانان انقلابی شدت گرفت و بسیاری از مسلمانان انقلابی دچار فقر اقتصادی شدید بودند، کما اینکه در مدینه این فقر در آن زمان مشهور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد: امام هادی(ع) در روزگار امامت خویش با شیوه مدیریتی و راهبری جامعه شیعی و در مبارزه با جبهه باطل، جایگاهی یافت که موجب شد در طول تاریخ همواره مورد هجمه‌ها و انتقادات جامعه باطل قرار گیرد.

جعفرزاده افزود: بهره‌گیری از موقعیت‌ها سومین شاخصه مبارزاتی امام هادی(ع) است، به‌گونه‌ای که سعی می‌کردند تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند و از موقعیت‌ها برای محکوم کردن جبهه باطل و ظالمان زمان استفاده کنند.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره زندگانی ائمه معصومین(ع) در زندگی تأکید کرد گفت: امام الگو و چراغ هدایت جامعه است که باید با الهام گرفتن و الگوگیری از سیره رفتاری و عملی اهل‌ بیت(ع) زمینه ارتقای رفتاری و معنوی جامعه را فراهم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد: هجمه‌ها علیه امام هادی(ع) به شاخصه‌های مبارزاتی علیه جامعه باطل و شیوه رهبری ایشان در جامعه شیعی بر‌می‌گردد و ایشان الگوی کامل مدیریتی برای حق‌طلبان عالم هستند.

انتهای پیام
captcha